Törökország igyekszik elkerülni a tavalyi drámát

Kép forrása: www.pikrepo.com

A soron következő Forma–1-es verseny helyszíne, az Isztambul Park vélhetően több tapadással várja majd a pilótákat, miután a tavalyi verseny óta bizonyos munkálatokat végeztek el az aszfaltján.

Mivel korábban 2011 óta nem volt ott F1-es verseny, ezért a 2020-as visszatérés előtt az egész pályát újraaszfaltozták. A munkálatok azonban csak néhány héttel az esemény előtt fejeződtek be. Az eredmény az lett, hogy mindenki csak küszködött a tapadás hiányával a Pirelli legkeményebb abroncsain.

Az olasz cég később elmondta, hogy ha időben tudomást szerez arról, hogy új aszfaltot kap a török pálya, akkor puhább keverékeket vittek volna. A probléma pedig csak tovább súlyosbodott, amikor szombaton és vasárnap is komolyabb eső érkezett.

Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi azonban nemrég minden csapatot informált arról, hogy bizonyos fejlesztések részeként „az egész pálya felületét kezelték a tapadási szint növelése érdekében”. Ez pedig vélhetően további segítséget jelent majd az aszfalt szokásos öregedése mellett.

A nagyobb tapadás viszont újabb kihívás lesz mindenki számára, hiszen így a tavaly gyűjtött adatok kevésbé lesznek relevánsak. „A szezon során gyakran küldünk a csapatoknak információkat, ha valamilyen változás történik egy adott helyszínen” – mondta Masi a Motorsport.com-nak.

„Legyen szó a gumifalakról, a kerítésekről, kapukról, lehetséges újraaszfaltozásokról, bármiről. A török aszfaltcsíkot pedig igazából nagynyomású vízsugárral kezelték, ami egy megszokott eljárás. Ezt már többször is láttuk például Szingapúrban, mert ott a közúti forgalom miatt gyakran aszfaltozzák újra az utakat.”

Amikor megkérdezték tőle, hogy 2020-ban bakot lőtt-e a pálya, Masi így felelt: „Szerintem csak az időzítésen múlt. Ezt szerintem akkor is elmondtuk. Ez volt a gond, és azóta már megfelelően javítottak a helyzeten.”

Az F1 sportigazgatója, Ross Brawn szerint azonban a kevés tapadás csak a pilóták kihívásait tette komolyabbá, ami pedig jó volt a show szempontjából. „Megértem, hogy a versenyzők nem voltak boldogok a tapadás mértékével. Mindez azonban a késői döntésnek volt köszönhető, mert a Covid miatt át kellett variálnunk a versenynaptárat.”

„Szerintem a versenyzőknek pedig néha emlékezniük kell arra, hogy ez arról szól, ki halad át először a célvonalon, és miközben a tapadási viszonyok rosszak voltak, ez mindenkire egyformán hatott. Egyesek elfogadták, míg mások zavarónak találták” – nyilatkozta még tavaly Brawn.

Forrás: hu.motorsport.com