2025. július 21.
Türkinfo Blog Oldal 742

A türbe őre: Wagner János gesztenyefája

Nem különleges faj, nem rendkívüli példány. És mégis különleges, mert tudjuk, Wagner János ültette ide, s mégis rendkívüli, mert a Gül Baba türbe köré emelt egykori palota sarkánál állt. És áll ma is. Budapesti fákról szóló sorozatunk következő részében egy korosodó vadgesztenyefa történetének nyomába eredünk.

Bevalljuk, nem a fa vezetett minket arra, hogy felkapaszkodjunk a Margit körúttól a meredek Mecset utcán. Hanem a csodálatosan megújított Gül Baba türbe vonzott, amelynek hivatalos megnyitójára hamarosan sor kerülhet. De aztán rátaláltunk a vadgesztenyére, amely talán valamivel több, mint egy évszázados lehet: Wagner János kertjének utolsó hírmondójaként áll itt a dombon, a Duna felé tekintve.

A Gül Baba türbe sajátos épületegyüttes, melynek története Buda török megszállásának korára nyúlik vissza. A Rózsák Atyja – ezt jelenti a Gül Baba név – az Oszmán Birodalom határvidékén élő muszlimok afféle „szellemi védőszentje” volt, legalábbis a helyszínen három nyelven olvasható, kőbe vésett felirat ennek nevezi. A halál 1541-ben a frissen dzsámivá alakított Nagyboldogasszony-templomban érte, azaz a mai Mátyás-templom falai közt, ahol éppen Buda bevételéért adtak hálát Allahnak. Örömünnep volt ez a szultánnak, keserves tragédia nem csak a budaiaknak, hanem az egész országnak, a magyar kultúrának. Szinte látjuk magunk előtt a szentek szobrainak pár nappal-héttel azelőtt levert fejeit (az iszlám tiltja az emberábrázolást), a kidobált vagy felégetett kereszteket, templomi díszeket, gazdag középkori értékeink üszkös romjait.

No de vissza a törökökhöz: a szultán által is megsiratott Gül Baba sírja fölé hamarosan, 1543 és 1548 között türbét emeltek, közelében dervis-kolostor működött, messze földön híres zarándokhely vált belőle. A sors fintora, hogy a török kiűzése után viszont a jezsuiták keresztény kápolnává alakították át és sokáig ekként is üzemelt.

Mindez persze gesztenyefánk szempontjából csak a távoli múlt – a török kor itt nem fákat, hanem rózsatöveket vagy inkább a rózsák kultuszát hagyta, és talán néhány mandula- és fügefát a hegyoldalban. A jellegzetes formájú épület tehát 1686 után, I. Lipót ajándékaként az egész dombbal együtt a jezsuitákhoz került, tőlük szerezte meg 1830-ban Thoma János budai polgár, hogy aztán több tulajdonosváltást követően az türbét övező telkeket 1857-ben Wagner János építész vegye meg.

Ez a kor még a szőlő korszaka volt Budán, ameddig a szem ellátott – de mire 1893-ban Wagner építési engedélyt kért két különálló, oszlopos folyosóval összekötött villa építésére, a filoxéra már mindent kipusztított. A Rózsadombból villanegyed vált, igaz, sokan még csak nyáron jöttek ki ide a városból, és Wagner is eredetileg családi nyaralónak szánta az épületeket.

Az építész nem csak a türbét építette körül, hanem egyúttal a terepet is rendezte. Nem volt könnyű kihívás ez, hiszen egy elég meredek hegyoldalban kellett kialakítania kertet. Evidens megoldásként a teraszos kialakítás adódott – ezt őrizte meg a jelenlegi felújítás is. Wagner buja magánkertjéről a korabeli fotókból kaphatunk képet. És ezeken feltűnik fánk is, az épület délkeleti sarkánál.

Folytatás

Forrás: pestbuda.hu

Délkelet-anatóliai régió – Şanlıurfa

A várost a Bizánci Birodalom idején Justinopolis néven is ismerték. A történelem során leggyakrabban használt azonban a Szeleukida Birodalom idején kapott neve, Edessza.

Şanlıurfa története ugyan az i. e. 8000 körüli időszakra nyúlik vissza (ekkortájt épülhetett a Nevali Cori templom és készülhettek az ásatásokon feltárt faragások), de a környéken folyó ásatások (Göbekli Tepe) tanúsága szerint feltehető, hogy a térség már a neolitikus forradalmat közvetlenül megelőző időkben emberi közösségek otthona volt. Az Eufrátesz–Tigris medence településeinek egyike, amelyek a mezopotámiai kultúra bölcsőjét alkották.

A török hagyomány szerint Urfa azonos a bibliai Ur városával, mivel a bibliai Harrán faluhoz is közel van. Az irakiak (és a legtöbb történész és régész) szerint azonban Ur a mai Irak déli részén volt.

Urfát a bibliai Ábrahám szülőhelyének is tartják – amire egy mecset is emlékeztet a városban –, illetve Jób szülőhelyének.

A Bizánci Birodalom városaként Edessza nagy befolyású regionális központ volt, kifinomult nagyváros templomokkal, iskolákkal és kolostorokkal.

Az iszlám először 639-ben érkezett a városba, amikor az Omajjád-dinasztia seregei harc nélkül elfoglalták Edesszát. Az iszlámot azután az Ajjubida-dinasztia, a szeldzsuk törökök és az oszmán törökök uralma szilárdította meg a régióban. Az első keresztes háború után a város még a keresztesek kezébe került ugyan, de 1146-ban azonban a törökök visszafoglalták.

Az Oszmán Birodalom idején Urfa a gyapot, a bőr és az ékszerek kereskedelmének egyik központja lett. Az iszlám dominancia ellenére három keresztény egyháza is volt: a szíriai és örmény ortodox egyházak és a római katolikus egyház. Az utolsó szír keresztények 1924-ben hagyták el a várost, hogy Aleppó később „szír negyednek” elnevezett részében telepedjenek le.

A város 1830-ban rövid ideig Muhammad Ali pasa igazgatása alá került.

Şanlıurfát a próféták városának szokás nevezni. Itt élt Ibrahim (Ábrahám) próféta és Jób (Ayub) próféta. A város központjában található a Halil Rahman (a Kegyelmes Isten Barátja) mecset. A muszlim hagyomány szerint Nimród (törökül: Nemrut) itt szerette volna egy hatalmas parittyával Ábrahámot egy gigantikus tűzbe dobni. Ám a tűz rózsakertté változott, melynek helyén ma a szent halastó, a Balıklı göl áll. Ábrahám Sárával Harránban kötött házasságot.

Az iszlám tanításai szerint szinte minden próféta járt a városban. Jézus ugyan nem, de maga helyett elküldte ide Júdás apostolt, hogy megtérítse V. Abgarus király későbbi ortodox szentet.

Forrás: Wikipédia

Kollár Kata – Türkinfo

Yıldız Kenter

Sokan gondolhatnák, hogy a török nők a férfiak árnyékában éltek az Oszmán Birodalomban. Ha azonban közelebbről is górcső alá vesszük élettörténetüket, könnyen láthatóvá válik, hogy milyen meghatározó szerepet töltöttek be Törökország felemelkedésében.

Ezeken a hasábokon hétről-hétre azokat a nagy jelentőséggel bíró török nőket mutatjuk be, akik életük során hozzájárultak Törökország fejlődéséhez, kulturális örökségéhez. Olyanokat, akiknek a munkásságát világszerte elismerés övezi és olyan „hétköznapi hősöket” is, akik tetteikkel kiemelkedtek a férfiak esetenként elnyomó világából.

Forrás: mynet.com

A színésznő, professzor, író és rendező Yıldız Kenter a legismertebb nő, aki a Török Állami Színházban dolgozott.

Kenter egész életét az előadó-művészetnek, az írásnak, a színjátszásnak és a rendezésnek szentelte. Több mint száz darabban játszott, munkásságát számos török és nemzetközi díjjal jutalmazták. 37 évig oktatott színházművészetet az Ankarai Állami Konzervatóriumban.

Gyerekkora

forrás: tiyatrolar.com

Kenter 1928. október 11-én Isztambulban született Ayşe Yıldız néven. Szülei Naci és Olga Cynthia Nadide Kenter. Édesapja külügyi diplomata volt, aki az első török miniszterelnöknek, Ismet Inönünek segített elkészíteni a Lausanne-i békeszerződés dokumentumait. Amikor beleszeretett egy angol nőbe, elbocsájtották állásából. Olga Cynthia, miután hozzáment Nacihoz, áttért az iszlám hitre és török nevet is felvett (Nadide). Nadide szerette a gyerekeket, első házasságából már volt egy gyermeke, de Nacitól még öt született. Yıldız volt az ötödik. Másik gyermeke, Müşfik Kenter szintén elismert színházi előadóművész lett Törökországban. Anyai nagyapjának volt egy színjátszó csoportja, akik Shakespeare műveket állítottak színpadra.

Kenter gyermekkoráról így nyilatkozott: „Anyám mindig hazahozta a macskákat, a kutyákat és az embereket, akiket az utcán talált. Mindig egy csomó idegen volt a házunkban. Egy nagypapa, aki zöldségeket árult, egy skót francia és egy katona egy ideig velünk is élt. Később anyám egy nővel tért haza, aki nemrég szült és már hét napja az utcán élt.” (Hürriyet c. napilap, 1998. december 13.)

A színészi karrierjének alapját bizonyos értelemben ezekkel az emberekkel való találkozás adta, akik velük éltek, mert így életük minden mozzanatának részese lehetett, tragédiákat, drámákat láthatott. A család nagylelkűsége és jóakarata azonban nem járt együtt saját pénzügyi helyzetük javításával. Nanci Kenter miután elvesztette jólfizető kormányzati munkáját, depresszióba esett, ivott és nem tudta biztosítani családja számára a megélhetést. Amikor a színésznő megszületett a család olyan nagy szegénységben élt, hogy anyja pelenka helyett lepedődarabokat használt – ahogy arról a Hürriyetnek adott egyik interjúban beszélt. Később a dolgok jobbra fordultak, amikor az apja munkát kapott az ankarai Ziraat Bankban. A család a fővárosba költözött, itt kezdte meg Yıldız az általános iskolai tanulmányait. Anyja magán angolórákat tartott gazdag török családok gyermekeinek, ennek köszönhetően újabb bevételekkel gyarapodott a családi kassza. A különböző akadályok ellenére Kenter úgy érzi, hogy nagyon jó gyermekkora volt, tele boldogsággal, szeretettel és toleranciával.

Kenter már tízéves korában megismerkedett a színházzal, ekkor kezdte el tanulmányait az Ankarai Állami Konzervatóriumban. Mivel az a szóbeszéd járta, hogy a fiúk és a lányok ugyanabban az épületben alszanak, a szülei nem akarták, hogy oda járjon. Végül apja segítségével – úgy hogy anyja nem is tudott róla – mégis beiratkozott. Tanárai a kor híres írói, költői, színészei közül kerültek ki: Carl Elbrt, Nurettin Sevin, Mahir Canova, Cahit Külebi és Sabahattin Ali. Kitartásának és kemény munkájának köszönhetően a kilencedik osztály után egyből tizenegyedikes lett.

Színházi karrierje

1948. december 12-én indult profi karrierje színésznőként. Ankarában „William Shakespeare: Vízkereszt, vagy amit akartok” című színdarabjában kapott szerepet. Később a Török Állami Színházba került, ahol tizenegy évig dolgozott. 1959-ben hagyta ott a színházat és férjével, Şükran Güngörrel, valamint öccsével, Müşfik Kenterrel megalapították saját vállalkozásukat, a Kent Playerst. Kenter ezekben az években kapott Rockefeller-ösztöndíjat, így az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban tanult az új színházi módszerekről és a színházról. Résztvett az American Theatre Wingben, a Neighborhood Playhouseban és a Színházi Stúdióban is. Játszott Oroszországban, Angliában és az Egyesült Államokban is.

1968-ban nyitotta meg saját színházát, a Kenter Színházat, ahol rendezőként és színésznőként is tevékenykedett.

Repertoárjában több, mint száz darab található Shakespearetől, Anton Csehovtól, Bertold Brechttől és Tennessee Williamstől, valamint több török írótól.

Díjai

Az 1981-es Isztambuli Nemzetközi Filmfesztiválon „Állami színésznő” díjjal tüntették ki. Három alkalommal kapott „Arany narancsot” az Antalyai Nemzetközi Filmfesztiválon, és három Ilhan Iskender-díjjal is büszkélkedhet, melyeket kiemelkedő színházi előadásaiért kapott.

forrás: aljazeera.com.tr

Yıldız Kenter haláláig az Isztambuli Egyetem Dráma Tanszékének vezetője volt, dráma- és színi tagozatos diákokat oktatott. 1991-ben a Lions Club Melvin Jones-díjjal tüntette ki, megkapta még a török Ulvi Uraz- és Avni Diligil-díjakat is munkássága elismeréseként. A Finn Nők Szövetsége „a XX. század legsikeresebb nője” címmel tüntette ki.

Kenter kétszer volt házas. Első férje Nihat Akcan volt, tőle született egyetlen lánya, Leyla. Másodszor Şükran Güngörhöz ment feleségül, 35 évig voltak házasok.

forrás: aljazeera.com.tr

A színház az első

Yıldız Kenternek mindig a színház volt az első. Kentert a diákok a fegyelméről és szenvedélyéről ismerték. „Ez a munkám iránti szeretetből és tiszteletből adódik” – mondta Kenter. „Nem vagyok olyan fontos ember, de számomra fontos a munkám. A színház egy olyan eszköz, amelyet jól kell használnom. Mindig is hittem a színházban. Ez a hit adott erőt nekem. Hiszek a művészetben és a természetben. Tisztelek minden hitrendszert, de hiszek a művészetben és ez az, amiért azt mondom, hogy az én vallásom a művészet.”

Megítélése a világban

Kenter nagy elismerést szerzett Törökországban előadásaival és a színházművészethez való hozzájárulásával. Stílusával, professzionalizmusával és színjátszási képességével a török és a nemzetközi közönség szívébe is belopta magát. Több filmben is szerepelt (Kızım Ayşe 1974., Hanım 1988., Büyük Adam, Küçük Aşk 2001. és Sen Ne Dilersen 2005), televízióműsorban (Saklambaç 2005.) és tévésorozatban (Aşk ve Guru 2002) is láthatták rajongói. Mindent megtett azért, hogy a színház művészetét megőrizze Törökországban, annak ellenére, hogy a színházak jelenléte egyre zsugorodik. Isztambul Beyoǧlu kerülete mindig otthona lesz, éppúgy mint Sarah Bernhardt, Suzanne Despres és Adelaid Ristori színésznőknek, akik 1864-ben érkeztek Isztambulba és harminc előadásban játszottak a Naum Színházban. Kenter nem csak játszott ott, hanem megkapta a rangos Adelaide Ristori-díjat is, amellyel a legjobban teljesítő előadó-művésznőket díjazzák.

Öröksége

Kenter a török történelem egyik leghíresebb színésznője volt és lehet, hogy az utolsó. Minden erőfeszítésével azon volt, hogy a színházat a nyilvánosság figyelmének középpontjába állítsa, de a mozi és a televízió elterjedésével ez nagyon nehéz, a török színházak egyre jobban küzdenek fennmaradásukért. „Az alacsony költségvetésű török televíziós műsorok erősen befolyásolják a közönséget, olyan számukra, mint az ópium. Ebben a korban a népi kultúra nem kap olyan nagy figyelmet. A sorozatokon kívül a tévének művészeti témájú műsorokat is kellene sugároznia. Ez azonban egyelőre nincs így.” Bár a színházakat leginkább csak az első kilenc sorig töltik meg, Kenter azért reménykedett abban, hogy akadnak még olyanok, akik szeretnének jobban elmélyülni a színház világában.

Yıldız Kenter tüdőelégtelenség miatt 91 évesen, 2019. november 17-én hunyt el.

Forrás: encyclopedia.jrank.org, biyografia.com

Kollár Kata – Türkinfo

Halka tatlısı (Karika desszert) – Szegedi Ági

Hozzávalók:

2 pohár víz (a pohár 2 dl-es)
5 dkg vaj
2,5 pohár liszt
1 cs. só
3 db tojás
2 ek búzadara
2 ek étkezési keményítő

A sziruphoz:
2 pohár víz
3 pohár kristálycukor
½ citrom leve
rózsavíz (opcionális)

A sütéshez:
étolaj

Először elkészítjük a szirupot. A vizet egy fazékba öntjük, hozzáadjuk a cukrot, felforraljuk. A lángot lecsökkentjük, további 4-5 percig gyöngyöztetjük. Belefacsarjuk fél citrom levét. Adhatunk hozzá pár csepp rózsavizet, ízlés szerint. Félretesszük hűlni.

Egy lábasban (vagy fazékban) feltesszük a vizet a vajjal együtt melegedni. Amikor felforrt a víz, és elolvadt a vaj, hozzáadjuk a lisztet, fakanállal simára keverjük, míg a tészta összeáll. Áttesszük egy tálba, langyosra hűtjük. A tojásokat egyenként adjuk hozzá, mindegyikkel simára keverjük. Belekeverjük a búzadarát és a keményítőt is.

A tésztát csillagcsöves habzsákba kanalazzuk. Egy serpenyőbe étolajat öntünk, feltesszük a legkisebb lángra. Még hidegen karikákat nyomunk bele a tésztából, a végeket ollóval vágjuk el. Fontos, hogy ne melegítsük elő az olajat, mert a desszertünk gyorsan megpirul kívül, a belseje pedig nyers marad. A legkisebb fokozaton süssük pirosra, ha az egyik fele átsült, fordítsuk meg.

A kisült karikákat dobjuk a hideg szirupba, forgassuk át benne. Az olajat hagyjuk kihűlni, majd belenyomjuk az újabb karikákat, és megsütjük. Amikor megsültek, kiszedjük a szirupból az előző adagot, beletesszük a következőt. Addig folytatjuk így, míg a tészta elfogy. Két serpenyőben sütve hamarabb végzünk.

Afiyet olsun!

Szegedi Ági / Türkinfo

Törökjárás Budapesten – türbefelújítással, focival, biznisszel hangoltak az Erdogan-vizitre

A török elnök személyében Orbán Viktor rendkívül ellentmondásos vendéget fogad, aki sokak szerint reformerből teljhatalmú önkényúrrá vált.

A szultán – hívei közül sokan csak így nevezik Recep Tayyip Erdogan török államfőt, az Oszmán Birodalom régi dicső fényére emlékezve. Az elnök valóban annak is érezheti magát a hétfői és keddi magyarországi vizitjének egyik fénypontján, Gül Baba felújított türbéjének ünnepélyes átadásán (fenti borítóképünk egy korábbi magyar–török csúcson készült). A XVI. században emelt sírkápolna annak a muszlim szerzetesnek állít emléket, aki az 1541-ben érkezett megszálló török sereggel érkezett Budára. A dervist annyira tisztelték, hogy a temetésén a Magyar Királyság megszállása mellett döntött I. Szulejmán is részt vett. A világhódító szultán Szigetvár ostrománál halt meg, és a magyar–török megbékélés jegyében épített szigetvári emlékparkban békésen megfér egymás mellett I. Szulejmán és a város védése közben elesett Zrínyi Miklós hadvezér szobra.

A közös történelem mellett török beruházások is erősítik a kétoldalú kapcsolatokat. A közvágóhídi ingatlanfejlesztést annak a török milliárdosnak, Adnan Polatnak a cége végzi, aki ott ült Orbán mellett a díszpáholyban az 1:0-s vereséggel záródott Chelsea-Vidi Európa Liga-meccsen. Több oka is lehet annak, hogy Polat elkísérte a magyar kormányfőt Londonba. A török üzletember jó barátja Orbánnak, és együtt üzletelt már Tiborcz Istvánnal, a kormányfő vejével is. A futball iránti rajongás is közös érdeklődés, hiszen Polat a Galatasaray isztambuli klub elnöke volt, és állítólag Orbán és Polat 2005-re visszanyúló ismeretségének egyik oszlopa lehetett a törökországi stadionépítési láz. De a közös londoni focinézést Orbán akár gesztusnak is szánhatta Erdogan számára, aki ugyancsak szereti a futballt, és csak azért nem lett profi játékos, mert a politikát választotta helyette. Polat pedig vállaltan Erdogan-párti üzletember, így minden adott, hogy a három jó barát Budapesten is jól érezze magát együtt.

Folytatás

Forrás: hvg.hu

Kirgizke utazásai (Téli Törökország – Romvárosok nyomában (8.nap)

December 27. –Kas, Xanthos, Fethiye

Borongós reggelre ébredtünk: sötétszürke fellegek gyülekeztek Kas felett, s bizony a városi sétához elkelt a széldzseki is. A szállásunktól nem messze feküdt a színház. Mi felülről támadtuk be a római építményt: az utcánkból nyílott egy csapás dombnak felfelé a dzsindzsásban. Felküzdöttük magunkat a domb tetejére, ahol számos kőszarkofág hevert elszórva a dús, élénkzöld aljnövényzetben. L. hálás fotótémát talált számos szép virágban, és a kilátás is klassz volt az öbölre és a városra. Kas az egykori kis halászvároska kellemes turistaközponttá nőtte ki magát a török turizmus fellendülésével: jachtkikötő, búvárközpont, és jó bázis a közelben levő ókori nevezetességek felkereséséhez, mindemellett – legalábbis így szezonon kívül – nem túl turistás. A közelben levő görög szigetre – Kastellorizora – rendszeresen indul kompjárat, a kompút szép időben emlékezetes élmény lehet. Mi ezt sajnos idő hiányában kihagytuk, talán majd egyszer máskor…

Leereszkedtünk a domboldalon a színházhoz, amit teljesen felújítottak, s szezonban bizonyára előadásokat, koncerteket is játszanak. Ezt is el tudnám képzelni egy kellemes programként egy langymeleg nyári estére, a tenger felől könnyű sós ízű szellő fújdogál… De most a színház tövében csak barna kecskék legelésztek, s pár gyógynövény gyűjtögető ember keresgélte a megfelelő füveket, bogyókat, gumókat és hajtásokat a közelben. A színháztól jobbra egy kis félsziget nyúlik be a tengerbe, latolgattuk, hogy továbbsétálunk arra, de olyan vad kutyaugatást hozott a szél magával abból az irányból, hogy letettünk a tervről. Ehelyett a város felé vettük az irányt, és a kikötőt elhagyva sétálgattunk a csendes, de hangulatos belvárosi utcákon. Az egyik kis utca végén egy hatalmas líkiai kőszarkofágra bukkantunk, a közeli ház udvarán pedig egy zöldcitromfa illatozott. A fehérre meszelt házak felső emeletén színesre festett falodzsák ugrottak ki, a házak falára vörös és lila virágban pompázó bougainvillea kúszott fel.

Folytatás >>>

Forrás: kirgizkeutazasai.blog.hu

Az élménybeszámoló előző részei:

1. rész, 2. rész, 3. rész, 4. rész, 5. rész, 6. rész, 7. rész

Gaye Su Akyol / Meszecsinka

2018. november 4., vasárnap, 20:00–22:00
Müpa Budapest
Komor Marcell utca 1., Budapest, 1095

Jegyek: www.mupa.hu

A Müpa új, Dupla W című világzenei sorozatában egy külföldi és egy magyar produkció alkot párost, szellemiségük rokon jegyei alapján. Elsőként a népzene és a pszichedelikus rock kapcsolata kelt figyelmet Gaye Su Akyol és a Meszecsinka koncertjén.

Gaye Su Akyol a nagy török dívák, Selga Bağcan és Müzeyyen Senar hatására kezdett énekelni, de jelentős hatást gyakorolt rá a Sonic Youth, a Nirvana és Nick Cave is. Zenei pályája megkezdése előtt antropológiát tanult, ám miután találkozott az isztambuli Bubituzak együttessel, minden megváltozott. Első lemezüket 2013-ban vették fel, de a nemzetközi áttöréshez még kellett három év. Második, Hologram Ĭmparatorluğu című albumuk megjelenése után minden kapu megnyílt előttük, hiszen ezen együtt van minden, amitől Akyol ellenállhatatlan: egy csodás hang anatóliai gyökerekkel, körötte tradicionális hangszerek és pszichedelikus gitárok, a magasban szárnyalva Kelet és Nyugat között.
A Meszecsinka története 2008-ban indult, amikor a Fókatelep együttesben éneklő Oláh Annamari és a billentyűs Biljarszki Emil Fókaszalon néven duóként lépett fel. Párosuk hamarosan állandósult, majd új tagokat kezdtek toborozni – így született meg a Meszecsinka, hetedhét országból befogadott hatásokkal. 2012-ben Meszecsinka című lemezükkel debütáltak, két évvel később pedig Kinyílok címmel léptek tovább, immár olyan utazásokat sejtetve, melyeknek inkább a befelé fordulás szab határt. Ez a belső út vezetett felkavaró, Álomban ébren című albumukhoz, melynek drámaisága meglehetősen ritka a magyar világzenében. Méltán kapta meg a 2018-as Fonogram-díjat a magyar nép- és világzene kategóriában.

Forrás: facebook

16,474FansLike
639FollowersFollow