16 felejthetetlen pillanat a fekete-tengeri régióból – Michael Matti

Michael Matti amerikai fényképész, aki több napot töltött Törökország fekete-tengeri régiójában a Matador Network internetes utazási oldal megbízásából. Utazása során a tengerparti részről (Trabzon és Rize) a hegyek felé vette az irányt, ahol középkori kastélyokkal, csodás vízesésekkel, alpesi jellegű falvakkal, hihetetlen kultúrával és finomabbnál finomabb ételekkel találkozott, olyan helyeken járt, amelyek nagyban eltérnek Isztambultól és az ország többi részétől.

A következőkben az ő 16-os listáját mutatjuk be, melyek ösztönözhetnek minket arra, hogy Törökország ezen részét is felkeressük.

Autózás a hegyek között

A fekete-tengeri régióba érve először hegyek között autóztunk. Az egész autóút lenyűgöző látványt nyújtott, így jó sokszor megálltunk, ezért lassan haladtunk előre. Ha láttunk valami szépet, máris megálltunk, és néhány perccel később ismét, mert a látvánnyal nem tudtunk betelni. A kis hegyi faluig, Yukari Kavronig, így elég lassan jutottunk el.

Hegymászás a hófödte hegycsúcsok között

Nem gondoltam, hogy hóban túrázom majd törökországi látogatásom során, de épp akkor esett le az első hó a régióban, amikor ott jártam, és a havazás az egész tájat meseországgá változtatta.

Pihenés egy csésze tea mellett

Törökország fekete-tengeri régiója híres a teájáról, az ország teatermésének nagy része innen származik. Naponta több pohárral is megittunk, de számomra az volt a kedvenc, amit itt, a hóval borított kis faluban, Yukari Kavronban fogyasztottunk el. Gyönyörködtünk a tájban, amíg a forró teára vártunk.

Kőhidak a sebesen folyó patakok felett

Egy idő után már nem is számoltam, hány kőhídon mentünk át. Némelyik úgy nézett ki, mint ez, magasan ívelt át a víz felett.

Megpihenni egy olyan kis hegyi faluban, mint ez

A fekete-tengeri régió hegyvidéki részén elszórtan találhatók apró falvak, mint Ayder is (Rize tartományban). Némelyik úgy nézett ki, mintha a svájci Alpok egyik falva lenne.

Csodálni a kivilágított falut a háttérben hegyekkel

Ilyen volt a kilátás az ayderi vendégház szobájának ablakából. A hegyek jól látszottak az esti fényben.

Felkeresni egy hegyi kastélyt

Amíg Ayderben voltunk, meglátogattuk a közeli Zilkale kastélyt, amely egyike azoknak az erődítményeknek, melyek a Selyemút mentén helyezkedtek el. A középkori kastély méretei miatt kiemelkedik a környező erdő fái közül. Ha innen körülnézünk, lenyűgöző látvány tárul a szemünk elé.

Megnézni a hegyoldalba épült városokat

Nem gondoltam, hogy törökországi utazásom során ilyen élénk, buja erdőket látok, és hogy a hegyek között településekkel találkozom. A régió kanyargós útjai és a terep szintbeli különbségei miatt igazán élvezetes volt itt vezetni. Ez a kép Artvin külvárosában készült, amely a Çoruh-folyó közelében helyezkedik el.

Távoli tavakat felfedezni

Utunk során sok hegyi tavat felkerestünk. Ezek kitűnő helyek arra, hogy pihenjünk és élvezzük a természet szépségét. A képen a Karagöl tó látható, amikor ideértünk, esett az eső, és egész nap nem akart elállni. Már épp indulni akartunk, amikor elállt, így felröptettem a drónomat, hogy elkészíthessem ezt a fényképet.

Evezni egy hegyi tóban

A Karagöl Artvin tartományban található, rendkívül nyugodt, csendes tó. Amikor itt jártunk, rajtunk kívül nem volt senki, így beültünk egy evezős csónakba és csónakáztunk egy kicsit.

Élvezni a helyi ételeket gyönyörű kilátás mellett

A fekete-tengeri régió konyháját feltétlenül ki kell próbálni. Több helyen is megálltunk, hogy megkóstoljuk a helyi specialitásokat, az egyik ezek közül a képen látható volt. Remek kilátás nyílt innen a völgyre, és szinte a Zilkale kastély mellett ültünk.

Nézni, ahogy a köd mindent beborít

Látogatásunk során eléggé ködös volt az idő, de ez még szebbé tette a környezetet. Néztük, ahogy mindent beborít a köd, ahogy eltűnnek a hegycsúcsok, és nagyon hálás voltam, hogy pont ilyenkor jutottam el ide.

Megállni a vízesések mellett

A régióban rengeteg vízesés található. Sok közülük az útról is jól látható.

Átkelni egy hídon az egyik vízesés felett

A Mençuna-vízesést is felkerestük, ennek különlegessége, hogy egy hídon lehet megközelíteni. Elég kicsinek néz ki ezen a fotón, de még legalább ötször akkora, mint amilyennek most látszik.

Bejárni a vidéket autóval

Törökország fekete-tengeri régiójában több farm is van. Ahogy autóztunk a térségben, több helyen is láttunk ilyen nyájakat.

Várni, ahogy a köd feloszlik és előbukkan a legszebb vízesés

Ez volt a kedvencem az utazás során. Sűrű ködben érkeztünk Karagölbe. Amikor elhagytunk egy kanyart, egyszer csak különleges látvány tárult elénk: a ködben megpillantottunk egy vízesést. Gyorsan félreálltunk és vártuk, hogy a köd feljebb szálljon, és jobban megcsodálhassuk a vízfüggönyt.