Törökország a bazáron és a tengerparton túl

kappadokia-madartavlatbolTörökországi utazásom során a legnagyobb élmény a hőlégballonozás volt, a legnagyobb meglepetés a történelmi emlékek elképesztő mennyisége, a legkellemesebb tapasztalat pedig a helyiek vendégszeretete. Törökország nyugati és középső részén jártunk.

Egy balzsamosan meleg nyári napon érkeztünk meg Ürgüpbe, a különleges hangulatú Kappadókia központjába. Aznap délutánra egy túra volt beütemezve, de hamarosan kiderült, módosult a program. A másnap hajnalra tervezett hőlégballonozás ugyanis az időjárási előrejelzések szerint bizonytalanná vált, ezért inkább előrehoztuk, nehogy lemaradjunk róla. Ez volt a kéthetes körút legjobban várt programja, hiszen még soha nem ültem hőlégballonban, és a világon talán itt a legcsodálatosabb ezt kipróbálni.

Pszichedelikus utazás Kappadókia fölött

Amikor már fél órája vártunk a szálloda halljában a hőlégballonos cég buszára, kezdett inamba szállni a bátorságom.

Ha ennyire szétszórt a szervezés, vajon megbízhatóan repülnek-e?

Azért is bizonytalankodtam, mert meglehetősen szürke volt a táj, és az elég húzós árak mellett (155 euró, azaz 48 000 forint) nagyon nem volt mindegy, milyen fényviszonyok közt emelkedünk fel. Végül mégse hátrálhattam meg, és most már elmondhatatlanul boldog vagyok, hogy így döntöttem.

Végignéztük, ahogy kicsomagolják és felfújják a hőlégballont, majd beszálltunk, és megkezdődött a kaland.

Hatalmas élmény volt finoman sodródni a sziklamező felett,lassan és motorzaj nélkül, szinte, mint egy madár. Időnként messzi távolból láttuk az egész területet, máskor meg egészen közel ereszkedtünk a sziklák közé.