2025. július 27.
Türkinfo Blog Oldal 734

Ők lesznek a legújabb török sorozat, a Cennet szinkronhangjai

Október végén derült ki, hogy egy vadonatúj török sorozat, a Cennet érkezik a TV2-re.

Tegnap pedig lehullt a lepel arról, hogy a csatornán jelenleg is látható Feriha helyén, november 21-től lesz látható a széria minden hétköznap 16:50-kor. A történet főszereplője Cennet, egy árvaként felnőtt fiatal lány, aki osztályelsőként végez az építészmérnöki karon. A diplomaosztója napján állásajánlatot kap csoporttársa édesanyjától, amit rögtön el is fogad. Kemény munkával és sok tanulással megvalósította álmát, és Cennetre a munkahelyén rátalál a szerelem is. A dolgok azonban mégsem mennek olyan zökkenőmentesen.

A Cennet két főszereplőjét Almila Ada és Berk Atan alakítják, egyiküket sem láthattuk korábban még idehaza vetített török sorozatban. Ennek megfelelően ezzel a szériával kapják első magyar hangjukat.

Folytatás >>>

Forrás: sorozatwiki.hu

85 éve hunyt el Atatürk, a „törökök atyja”

Ismét elérkezett a nap, amikor reggel 9:05 perckor Törökország-szerte megáll az élet, szirénák hangja szólal meg mindenhol, a munkába vagy dolgukra siető emberek, az autók, a buszok megállnak egy percig és mindenki lehajtott fővel, némán emlékezik a törökök atyjára, Musztafa Kemal Atatürkre.

1938. november 10-én, 84 éve halt meg Musztafa Kemal Atatürk, aki az első világháborúban elszenvedett vereséget követően egy szilárd köztársaságot hozott létre az Oszmán Birodalom romjain. Az 1920-as sèvres-i békét követően gyökeresen átalakította Törökország arculatát.

Miután 1923 júliusában megalakult az új, független török állam, és októberben Atatürköt választották első elnökének, ő nekilátott az ország megreformálásának.

Kezdetnek lemondatta a kalifát, majd bezáratott minden vallással kapcsolatos iskolát, szektát és bíróságot. Megtiltotta a fejkendők és a fez viseletét a közszolgáknak. Feloldotta az alkohol tilalmát, és bevezette a Gergely-naptárat. A péntek helyett a vasárnap lett a hivatalos hétvége. A török betűket is lecserélte latinra. A vezetéknevet is ő vezette be. Felszámolta az ellenzéki lapokat, a baloldali szerveződéseket is megtiltotta, továbbá megbéklyózott minden kezdeményezést a kurd autonómiára.

Musztafa Kemal Atatürk egy konszolidált, fejlődő, stabil nemzetközi pozícióval rendelkező államot hagyott az utókorra. Bár villámgyors reformjai nem teremtettek nyugati demokráciát és nem formálták át egészen a társadalmat, egyértelműen Európához kapcsolták, és megindították a nagyhatalmi státusz felé vezető úton.

Atatürk magánélete számtalan tanulmány témájául szolgált. Atatürk életével kapcsolatosan több részlet is vita tárgyát képezi, ilyen például a születési dátuma és a teljes neve is. Házasságát szintén sokan és sokféleképpen kutatták.

Abban az időben, amikor Atatürk született, a törököknél még ismeretlen volt a nyugaton már megszokott vezetéknév fogalma. Atatürk születésekor az elterjedt Musztafa nevet kapta, mely arab eredetű, jelentése „a kiválasztott”. Musztafa, miközben katonai iskoláit végezte Szalonikiben, a „tökéletes” jelentésű Kemal nevet kapta matematikatanárától. Ettől kezdve Musztafa Kemal néven ismerték.

1916-ban dandártábornoki rendfokozatba léptették elő, amihez a pasa cím és megszólítás is járt. Ettől kezdve Kemal Pasa néven szólították. 1921. szeptember 19-én a Török Nagy Nemzetgyűlés a függetlenségi háborúban elért eredményei miatt a Gazi, „hős” címet ajándékozta neki, így ettől kezdve a Gazi Musztafa Kemal megszólítás járt ki neki.

1934-ben a reformok részeként bevezették a vezetéknév-törvényt, a lakosság nyilvántartásának pontosítása miatt. November 24-én az országgyűlés külön törvénybe iktatva nevezte el Mustafa Kemalt Atatürknek, melynek jelentése „minden török atyja”. A törvény kimondja, hogy ezt a vezetéknevet nem viselheti más személy.

Atatürk pontos születési ideje sem ismert, ennek oka szintén a kor körülményeiben keresendő. Egyrészt nem voltak hivatalos feljegyzések a születésekről, másrészt pedig az Oszmán Birodalomban kétféle naptárat is használtak, a muszlim naptárat és a rumi naptárat.

Atatürk születési évét 1296-ra teszik, de nem tudni, hogy a muszlim vagy a rumi naptár szerint. A legtöbb kutató úgy véli, hogy a hagyományokból adódóan a rumi naptár szerinti lehet a jó időpont. A rumi naptár szerinti 1296-os év a Gergely naptárban a hónaptól függően 1880. március 13. és 1881. március 12. közé esik.

Egyesek szerint a kis Musztafa egy tavaszi napon született, mások szerint télen. Más kutatók 1880 decemberére teszik az időpontot, Atatürk úgy emlékezett, hogy édesanyja szerint tavasszal született. Mivel Atatürk maga sem tudta pontosan a saját születési dátumát, Reşit Saffet Atabinen történész felajánlotta neki, hogy legyen az időpont május 19, ami a függetlenségi háború indulásának szimbolikus kezdete.

Atatürk személyi igazolványába az 1881-es év került, hónap és nap nélkül. A Török Történeti Intézet 1965-ben 1881. május 19-ét fogadta el Atatürk születésnapjának.

Köztudomású, hogy Atatürknek három nagy szenvedélye volt: a rakı (török ánizspálinka), a dohányzás és a nők. Évekig élt együtt házasságkötés nélkül egy Fikrije nevű lánnyal, aki aztán súlyos beteg lett, így Atatürk Svájcba küldte szanatóriumba.

Törökország első emberének állítólag a magyar nők is nagyon tetszettek, legalábbis Gábor Zsa Zsa ezt állítja, aki saját memoárja szerint 1937-ben hónapokig titkos románcot folytatott Atatürkkel – aki elsőként vezette be a szerelmi életbe –, miközben egy török diplomata felesége volt papíron.

Atatürk 1923. január 29-én vette feleségül Latife Uşşakit, egy gazdag izmiri kereskedő Franciaországban nevelkedett lányát. Latife kemény jellemű nő volt, aki rossz szemmel nézte férje férfitársaságban töltött italozásait. Atatürk, bár büszke volt művelt, nyugati módon gondolkodó, viselkedő és öltözködő feleségére, egyre nehezebben viselte, hogy Latife irányítani próbálta. Egy nagyobb veszekedést követően Musztafa hazaküldte Latifét İzmirbe, majd egy levélben közölte vele, hogy jobb, ha szétválnak útjaik. 1925. augusztus 5-én váltak el. Latife 1975-ben halt meg, és haláláig titkon őrizte Atatürkkel töltött éveinek történetét.

A barátok úgy gondolták, a gyermekáldás segíthetett volna Musztafa és Latife házasságán, de nem született gyermekük. Atatürk szerette a gyerekeket, többet is adoptált. Első fogadott lánya, Sabiha a világ első női berepülőpilótája lett. Atatürk örökbe fogadott még hat másik lányt és egy kisfiút, gondoskodott két másik gyermekről is, bár őket nem adoptálta.

Atatürk kedvenc szórakozásai közé tartozott a lovaglás, az úszás és az olvasás; imádta a lovát, Sakarıyát és a kutyáját, Foxot. Szeretett táncolni, leginkább keringőt és ruméliai néptáncokat. Folyékonyan beszélt franciául és németül. Nagy magánkönyvtára volt: érdekelte a nyelvészet, a filozófia, az irodalom, a történelem és a politika.

A török kormány Atatürk haláláról az alábbi gyászjelentést tette közzé: „Csak abból tudunk vigaszt meríteni, hogy szívvel, lélekkel ragaszkodunk az elhunyt nagy művéhez, és elhatározott szándékunk, hogy továbbra is drága hazánk szolgálatának szenteljük magunkat. Ez a nagy mű hallhatatlan, és ez a Török Köztársaság.”

Atatürk halála Magyarországra is elért, a Magyar Kormány Budapesten fali hirdetményben tette közzé rendeletét, mely értelmében Atatürk temetésének napján, 1938. november 21-én reggel 6 és este 10 óra között minden házat fel kellett gyászlobogózni.

Forrás: Wikipédia

Kollár Kata – Türkinfo

Törökország: súlyos eltiltások a balhés Galata–Fener után

Háromtól nyolc mérkőzésig szóló eltiltásokat szabott ki a Török Labdarúgó-szövetség fegyelmi bizottsága a múlt pénteki Galatasaray–Fenerbahce bajnoki rangadó után történt dulakodás miatt.

A 2–2-es döntetlennel zárult találkozó hajrájában Roberto Soldado (Fenerbahce) és Junesz Belhanda (Galatasaray) kakaskodásával indult a balhé, ez után hatalmas tömegjelenet alakult ki a kezdőkörben, ahova a pályán lévő játékosok mellé a kispadról is berohantak a labdarúgók, valamint az edzők.

A legszigorúbb büntetést a Galatasaray egyik segédedzője, Hasan Sas kapta, akit nyolc meccsre tiltottak el. Rajta kívül a találkozón kiállított Badou Ndiaye (5 meccs), valamint Ryan Donk (6) és Garry Rodrigues (3) kapott még eltiltást sportszerűtlen magatartás miatt.

A vendég Fenerbahcéból az egyaránt kiállított Jailson (8) és Soldado (6) mellett a vezetőedző Fatih Terim (7) fog hiányozni a következő fordulókban – utóbbit a játékvezető inzultálásáért, valamint a mérkőzés utáni sajtótájékoztatón tett nyilatkozatáért büntették ilyen súlyosan.

Forrás: www.nemzetisport.hu

Az erzurumi Atatürk-házat több mint 300 000 turista látogatja évente

A kelet anatóliai Erzurumban található Atatürk Múzeumot több ezer turista látogatja évente. Ez az a hely, ahol a Török Köztársaság alapítója, Mustafa Kemal Atatürk 52 napot töltött el, melynek során 1919. július 9-én az erzurumi kongresszus keretében lefektették a „nemzeti szerződés” alapjait, mely a mudroszi fegyverszünet idején fennálló oszmán határok sérthetetlenségét deklarálta. 

„A nemzeti szerződést, mely a demokráciához vezető út legfontosabb lépése volt, az erzurumi és a sivasi kongresszuson készítették elő. A „köztársaság” szó ebben az épületben hangzott el először” – mondja Cemal Almaz törénelemtanár, Erzurum tartomány kulturális és idegenforgalmi igazgatója.

Az épületet a város elöljárósága építette a XIX. század végén és sokáig a német főkonzulátus diplomatái használták.

A múzeum 34 éve fogadja az érdeklődőket. Tavaly 300 000 ember látogatta meg az Atatürk-házat – beleértve a külföldieket is, idén pedig már az év első 5 hónapjában 100 000 ember volt kíváncsi a múzeumra.

A múzeumban Atatürk személyes tárgyai, valamint a függetlenségi háború idejéből származó tárgyak, levelek, újságok tekinthetőek meg.

„Az Atatürk Múzeum az egyik legeredetibb és legrégebbi az Atatürk-házak között” – mondta Almaz, majd hozzáteszi: „Az épületnek különös hangulata van. Atatürk ebben a házban készítette elő az erzurumi kongresszust, és itt folytatott egyeztetéseket ezzel kapcsolatban. Ezt követően fektette le a Török Köztársaság alapjait.”

Az igazgató azt is hozzátette, hogy az épület akkoriban magántulajdonban volt, de Atatürk rendelkezésére bocsátották, amikor a városba érkezett.

Az épületet 1924-ben állami tulajdonba vették, és 1984-ben kezdett múzeumként működni.

„Itt van a szoba, ahol Atatürk dolgozott, a terem, ahol a küldöttekkel találkozott és a hálószoba. Bár az épület több felújításon is átesett, elsődleges célunk az eredeti állapotok megőrzése” – vezet körbe Almaz.

Forrás: Hürriyet Daily

Lukács Eszter – Türkinfo

Neşe Erdok: a nyers, de érzékeny festőnő

Sokan gondolhatnák, hogy a török nők a férfiak árnyékában éltek az Oszmán Birodalomban. Ha azonban közelebbről is górcső alá vesszük élettörténetüket, könnyen láthatóvá válik, hogy milyen meghatározó szerepet töltöttek be Törökország felemelkedésében.

Ezeken a hasábokon hétről-hétre azokat a nagy jelentőséggel bíró török nőket mutatjuk be, akik életük során hozzájárultak Törökország fejlődéséhez, kulturális örökségéhez. Olyanokat, akiknek a munkásságát világszerte elismerés övezi és olyan „hétköznapi hősöket” is, akik tetteikkel kiemelkedtek a férfiak esetenként elnyomó világából.

Neşe Erdok művész és akadémikus, aki életét a realista festészetnek szentelte, szomorú arcú alakjairól volt ismert.

A modern török ​​festészet mozgalmai közül egyedül az Újonc csoport tagjai utasították vissza a nonfiguratív, individualista és apolitikus ábrázolást az 1950-es években. Az újoncok a figuratív, politikai és osztályközpontú nemzet mellett tették le voksukat, bár néhányan eltértek ettől: például Turgut Atalay egy vegyes műfajt próbált megalkotni, vagy Nuri İyem, aki az individualista alakábrázolást helyezte előtérbe híres „szomorúszemű nőivel”. A szovjet szocialista realizmus hatására alakjaikat patetikus an ábrázolták.

Az elvont-figuratív kettősség évtizedekig folytatódott. Neşet Günal festményein a realizmus és az alakábrázolás úgy jelenik meg, hogy bizonyos torzításokat hajt végre megjelenített alakjain. Bár az Újoncok politikai okokból festettek alakokat, Günal megközelítése önérdekű volt. Mestereihez hasonlóan szegény falusiakat festett meg, ugyanakkor szerette volna megjeleníteni nehéz sorsukat is, ezért kezüket, lábukat és ruházatukat eltorzította. A Günal által megfestett falusi emberek, főként az öregek, a nők és a gyerekek, nem kifejezőek, mivel a képeken meg vannak merevedve, megjelenésük nyers. Günal a „Yeni Dal” csoport tagjaként tanított az Állami Konzervatóriumban is, ahol egyik tanítványa, Neşe Erdok kitűnik diáktársai közül, és kiemelkedő tehetségének köszönhetően megalkotta saját stílusát.

Korai évek

Neşe Erdok 1940. augusztus 26-án született Isztambulban, Üsküdarban. Szülei eredetileg Szkopjéból származtak. Apja, Şinasi Erdok katonatiszt volt, kinek munkája miatt az Erdok család gyakran költözött városról városra. Neşe először Üsküdarban tanult, majd Ankarában folytatta az általános iskolát. Neşe középiskolai éveit Erzincanban töltötte.

Erdok az Erzincan Gimnázium első osztályában szembesült először azzal, hogy van tehetsége a festészethez. Festőtanára, az Isztambuli Képzőművészeti Akadémia végzőse, Turgut Minez felismerte ezt a tehetséget és megkérte Neşét, hogy rajzolja le egyik diáktársát egy széken ülve. Minez azt tanácsolta neki, hogy jelentkezzen a Képzőművészeti Akadémiára.

Ezt követően Németországba utazott, hogy németül tanuljon. Visszatérése után az isztambuli üsküdari Paşakapısı Középiskolában és a Fıstıkağacı lányiskolában végzett, mielőtt felvételt nyert a Képzőművészeti Akadémiára.

Neşet Günal műterem

Erdok 1959 és 1963 között Neşet Günal iránymutatásai alapján készítette festményeit.  Felvételt nyert Bedri Rahmi Eyüboğlu műhelyébe, s miközben Eyüboğlu az Egyesült Államokban tett látogatást, Günel tanította a diákokat.

Bár a spanyol festők, mint Velazquez, Goya, El Greco és Zurbaran nagy befolyással voltak rá, ez inkább szellemi, semmint stilisztikai volt. A „spanyol festészet tragikus oldalaként” említi őket. Stílusa sokkal jobban hasonlít a holland festők, Bosch és Rubens stílusára. Festményeikkel Erdok spanyol múzeumokban találkozott először. Ennek ellenére a festő munkásságára kezdetben Neşet Günal, Képzőművészeti Akadémiai professzora volt kiemelkedő hatással.

Neşe Erdok, „Adahan Hotel,” 180×200 cm, 2001.

Erdok sohasem fogadta el, hogy festészetét a szocialista realista festőkével azonosították, bár sokan törekedtek erre. Úgy véli, hogy a festményei egyáltalán nem politikai jellegűek. Művészetét az „alárendelt”, az „elfelejtett” vagy a „fel nem ismert” megfestésében definiálja. Ez a megállapítás teljesen helyes abban a tekintetben, hogy mindig is depressziós kinézetű, név nélküli alakokat festett képein. Erdok így fogalmaz: „Nem a munkásokat, hanem az utcai árusokat festettem meg, mert azok a emberek érdekeltek, akikkel városomban szembetalálkoztam. Nem vagyok szocialista realista, de általános értelemben realista vagyok.”

Európai tanulmányok

Neşe Erdok spanyol nyelvet, irodalmat és művészetet tanult Madridban 1965-ben, mielőtt 1967 és 1972 között Párizsba utazott, hogy francia előadóktól tanulhasson. Middy Chapelain és Pierre Matthey de Etang professzorok voltak tanárai az Ecole Nationale Superiore de Beaux-Arts-ban. Stílusuk nagyon távolállt tőle. Kezdetektől fogva elutasította a francia festészet racionalizmusát. Emellett Erdok tanúja volt az 1968-as ifjúsági lázadásnak Párizsban, bár ez a festményein soha nem jelent meg.

Erdokot azzal a céllal küldték Franciaországba, hogy hazatérését követően taníthasson a Képzőművészeti Akadémián. 1978-ban Günal mellett tanárként kezdett el dolgozni. Erdok elmondása szerint Günal aprólékos hozzáállása miatt „nehéz” ember volt. Ez Günal festményein is jól látszódik. Másrészt Erdok semmilyen értelemben nem volt aprólékosnak nevezhető. Festményei nyersek, legtöbbjük azonban közvetlen hatást gyakorol a közönségre drámai érzékenységnek köszönhetően.

Egyetemi tanár

Neşe Erdok 1977-ben szerezte meg PhD fokozatát, majd első saját kiállítása is megnyílt a Képzőművészeti Akadémián. 1978-ban részt vett a „Török ​​festészet” című kiállítás résztvevőjeként Moszkvában és Bakuban.

1981-ben elnyerte a segédprofesszori címet „A portré mint társadalmi jel” című értekezésével. Ugyanebben az évben megkapta a Vakko-díjat. 1990-ben Erdok az Isztambuli Állami Képzőművészeti Akadémia professzoraként kezdett dolgozni.

2008-ban nyugdíjba vonult harminchat évi tanítást követően.

Mehmet Ergüven 1997-ben könyvet art Erdok életéről, 2018-ban pedig Oğuz Erten jelenteti meg Erdok életrajzát bemutató művét.

Erdok több száz festményt adott el napjainkig. Munkásságának egy része olyan múzeumokban látható, mint az Isztambuli Állami Szobrász- és Festészeti Múzeum, az Isztambuli Modern Művészeti Múzeum vagy az egyesült államokbeli Norton Simon Művészeti Múzeum.

Képeit az alábbi videóban is megnézhetjük:

Forrás: Daily Sabah

Fordította: Lukács Eszter – Türkinfo

Női kosárlabda Euroliga – Két ponttal kapott ki Törökországban a Sopron Basket

A hajrát hétpontos előnnyel kezdte a Fenerbahce, és bár a Sopron kitartóan üldözte ellenfelét, végül két ponttal kikapott.
Fenerbahce–Sopron Basket 69–57 (20–21, 14–18, 17–9, 18–19)
Isztambul, női Euroliga-mérkőzés, B csoport, 3. forduló, 1500 néző. V.: Jovancic (bosnyák), Szmiljanic (szerb), Kalugyerovics (montenegrói).

Fenerbahce: VARDARLI 7/3, PLUM 11, Zandalassini 6, VERAMEJENKA 22/3, Vaughn 6. Cs.: SOTTANA 17/3, Canitez, Senyürek, Topuz, Yavas. Edző: Valerie Garnier.

Sopron: FEGYVERNEKY 10, Turner 9, CRVENDAKIC 14/6, DUPREE 13, Zahui 10. Cs.: SALVADORES 9/3, Határ 2, Dubei. Edző: Roberto Íniguez.

Zandalassini találatára Dupree felelt, majd 4–2-es hazai vezetés után Turner triplájára, valamint a centerek, Dupree és Zahui villanásaira építve egy 9–0-lal megugrott a Sopron. A negyed vége a játékba remekül beszálló Salvadores révén a soproni csapaté volt, minimális vendégvezetéssel zárult az első negyed.

A második szakasz elején – köszönhetően többek között egy remek Határ-blokknak – közel 2 percig nem esett kosár. Crvendakic a Sopront mozdította el a holtpontról. A fiatal, szerb válogatott magasbedobó egy hármast is beemelt, s úgy tűnt, összeállt a magyar bajnok védekezése. Közel 4 perc elteltével, 27–20-as soproni vezetésnél szerezte első pontjait a második negyedben a Fener. Ez lökést adott a hazai csapatnak, amely egy Veramejenka vezette 8–0-lal fordított. A jó 3 és fél perces soproni kosárcsendet Fegyverneky törte meg, s ez megnyugtatta a magyar bajnokot, amely jól játszva a félidő hajrájában 5 pontos előnyt szerzett szünetre.

A második félidő elején közel 2 percig nem esett kosár. Később egalizáltak a hazaiak, amikor 4 perc 20 másodperc elteltével Fegyverneky megszerezte a szünet után az első soproni pontokat. Kapitánya vette vállaira a magyar bajnokot, elkeseredett küzdelem mellett az ő találatainak köszönhette a Sopron, hogy nem fordult a kocka. A játékvezetők szabálytalan elzárások miatt rendre elvették a labdát a soproniaktól, szerencsére a hazaiak nem tudtak élni a lehetőséggel. Veramejenka kosarainak köszönhetően 3 pontos előnnyel várhatta a Fener a záró etapot.

Folytatás

Forrás: www.kisalfold.hu

BL: óriási hiba, a kapus elfelejtette, hol a 16-os

Nagyon furcsa góllal került előnybe a Schalke a Galatasaray ellen a Bajnokok Ligája csoportkörének negyedik fordulójában. A török gárda kapusa, Fernando Muslera ugyanis elnézte, hol a tizenhatos széle, és amikor észbe kapott, már késő volt, így ki kellett ejtenie a labdát, hogy ne legyen kezezés. Az nem is lett, lett viszont gól, a labda ugyanis az ellenfélhez került, Guido Burgstaller pedig jó helyzetfelismeréssel befejezte az akciót.

Forrás és videó: www. nemzetisport.hu

Délkelet-anatóliai régió – Mardin

Mardin Törökország délkeleti részén helyezkedik el. Az ősi város az artukid építészeti stílusról is ismert és stratégiai jelentősége is volt, mert egy sziklás hegy tetején helyezkedik el a Tigris-folyó közelében.

Mardint és a közeli Karaca-hegységet Izalla néven ismerték a késő bronzkorban, majd az Asszír Birodalom része lett. A római korban Marida (Merida) volt a neve, mely erődöt jelent asszír nyelven. I. e. 150 és i. sz. 250 között a Neo-asszír Királyság része volt, később a Sziléziai Birodalomhoz került, és Asszurisztán tartomány része lett.

Az i. sz. 11. században a szeldzsukok fennhatósága alá került. Az Artukid dinasztia uralkodása idején épült a város legtöbb épülete, köztük mecsetek, paloták medreszék (vallási iskola). A 11-12. században az artukidok egyik fővárosa volt.

A középkorban a város az örmény katolikus és a szír katolikus egyház központja volt, és a szíriai ortodox egyház életében is fontos szerepet játszott.

I. Szelim szultán uralkodása idején foglalták el a törökök a várost, melyet ekkortól egy a szultán által kinevezett kormányzó irányított. Miután 1923-ban kikiáltották a Török Köztársaság, Mardin tartomány székhelye lett.

Mardin történelmi épületeinek köszönhetően olyan, mint egy szabadtéri múzeum. A legtöbb épület bézs színű mészkőből épült, amelyet évszázadokig a környező területeken bányásztak. Mardin az UNESCO Világörökségi Listáján is szerepel.

A város látnivalói között több templom, iszlám műemlék, mecset és vallási iskola is található. Ezek közül említést érdemel a Szűz Mária-templom, mely szír katolikus templom és 1895-ben épült; az örmény katolikus Szent József-templom és a szír ortodox Szent Mihály-templom, mely a város déli részén található.

Mint minden városban, Mardinban is van Nagy mecset, ez a 12. században épült az artukidok uralkodása idején.

A város híres szezámmagtermesztéséről, és a turizmus is fontos iparág itt.

Forrás: Wikipédia

Kollár Kata – Türkinfo

16,474FansLike
639FollowersFollow