Látogassanak török múzeumokat fotelből!

Meg kell ragadnunk minden lehetőséget ahhoz, hogy világot lássunk, akkor is, ha valójában otthon ülünk a fotelünkben. Ennek egyik hagyományos módja, ha könyvet olvasunk, vagy filmet nézünk. Ám egyre több helyszínre juthatunk el az internet segítségével is.

Szerencsére a legérdekesebb múzeumok lehetőséget adnak nekünk arra, hogy virtuális túra segítségével lépjünk falaik közé. Igyekszünk Önöknek néhányat ezek közül bemutatni.

Listánk korántsem teljes, böngésszenek máshol is!

Pera Múzeum

A múzeum az elegáns környéken, a Péra dombtetőn (ma Beyoğlu kerület) található, és kétségtelenül előkelő és jelentős kerület volt minden korszakban. Tepebaşı korábban Isztambul európai oldalának központja volt, ma pedig sok nagykövetség és konzulátus található itt. A kerületben pompás épületek, szállodák és éttermek sorakoznak. Maga a múzeum régebben hotelként funkcionált, majd 2005-ben nyitotta meg kapuit kiállításokkal.

A múzeum tökéletes lehetőséget nyújt számunkra digitális túrához a Google Arts & Culture oldalain. Bejárhatjuk termeit, ha a nyitólap felső képén található sárga kisember ikonra kattintunk, vagy ezen a linken. Annyit kalandozhatunk itt, amennyit csak szeretnénk és amennyit időnk enged. Teremről-teremre járhatunk és közelről is megnézhetjük a falon és a vitrinekben található kiállítási tárgyakat. Ha a kollekciót és egyes darabjait részletesebben szeretnénk megismerni, akkor csak rá kell kattintanunk erre a linkre, és máris válogathatunk.

Sakıp Sabancı Múzeum

Ugyanígy járhatjuk be a Sakıp Sabancı Múzeum termeit is. Ha sétát szeretnénk tenni nezen a linken tehetjük meg. A gyönyörű Atlı Köşk nevű villában, 2002-ben megnyílt múzeum csodálatos kollekciójával, és a csodás épülettel részletesen megismerkedhetünk otthonról is ezen a linken.

İstanbul Araştırmaları Enstitüsü

Szintén a Google Art segítségével nézhetjük meg az İstanbul Araştırmaları Enstitüsü egyes kollekcióit, mely az Isztambul imádóknak szinte kötelező túra. Láthatunk például egy különleges összeállítást, mely az utcákon élő kutyák évszázadokkal ezelőtt kezdődő történetét mutatja be nekünk.

Törökország legfontosabb múzeumai, ásatási helyszínei

Természetesen a török állami intézmények is lehetőséget adnak egyes helyszínek virtuális bejáráshoz. A kulturális minisztérium által üzemeltetett weboldalon megtalálunk minden információt nem csak a múzeumokról, de bármiről, ami a török kultúrával kapcsolatban érdekel minket, ráadásul sok esetben angol nyelven is. Külön oldalt tartanak fent azoknak az intézményeket,  ahol 3D túrát tehetünk. Itt ellátogathatunk többek között a Trója Múzeumba, Göbeklitepébe, vagy a Anatóliai Civilizációk Múzeumába.

Digitális túrák templomokban, kisebb múzeumokban

Ezen az oldalon térképen választhatjuk ki a várost, mely érdekel minket, vagy témánként válogathatunk a látogatás helyszínei között (pl. múzeum, templom, természeti kincs stb). 360 fokos fényképek segítségével sétáltatunk körbe egy-egy érdekes helyszínen. Ezen a linken például az Izmirben található Atatürk múzeum termeiben mehetünk végig a bejáratól a legkisebb szobáig úgy, hogy az irányt mi választjuk a nyíl ikonok segítségével.

Ha szeretnénk, virtuálisan elutazhatunk akár egy egészen távoli anatóliai falucskába is, benézhetünk az apró falusi iskolába, vagy csak körbenézünk a végtelen, kietlen anatóliai tájon.