2025. július 28.
Türkinfo Blog Oldal 799

Tulipánfesztivál – 2023

2006 óta minden év áprilisában Isztambul több millió tulipánt ültet a város parkjaiba, sugárútjaira és a körforgalmakba.

Ennek apropóján tartják minden évben a Nemzetközi Tulipánfesztivált, ahová a világ minden tájáról érkeznek látogatók, hogy ebben a csodás látványban gyönyörködjenek.

A legtöbb tulipánt az Emirgan parkban, a tulipánfesztivál központi helyszínén ültetik el. Az Emirgan park Isztambul legnagyobb parkja, számos tulipánágyással. A Sariyer kerületben található a Boszporusz közelében, nem messze a második Boszporusz-hídtól.

A másik hely, ahol szintén csodás tulipánokat láthatunk, a Taksim tér, amely a város központjában található, Isztambul bevásárló utcájának, az İstiklal sugárútnak a közelében. Aki áprilisban utazik Isztambulba, igazán felejthetetlen élményben lesz része.

A tulipán egyike Isztambul szimbólumainak. A növény Iránból érkezett a városba évszázadokkal ezelőtt. Az ún. Tulipán-korszak idején a ritka tulipánfajtákat elképesztő összegekért árulták.

A tulipán Isztambulból jutott el Európába, így Hollandiába is, ahol a tulipánimádat hamar megcsapolta a hollandok bankszámláit.

Az isztambuli tulipánfesztivál nem csak a tulipánokról szól. Más növényeket is ültetnek a tulipánok mellé, így alkotva különleges kontrasztot és formákat, amelyek szintén lenyűgöző látványt nyújtanak.

Forrás: Sarıyer Belediyesi Facebook oldala

Az idei fesztiválra több mint 30 millió tulipánt ültettek ki, a legszebbeket az alábbi helyeken lehet megcsodálni: Gülhane,  Göztepe, Zeytinburnu, Emirgan, Yıldız, Beykoz, Fethi Paşa, Çamlıca, Gözdağı-Pendik, Hidiv-Çubuklu Groves, és a Szultanahmet tér.

A tulipánfesztivál idején számos kulturális programmal várják a városba érkezőket. Az Emirgan és a Göztepe parkokban minden nap 10 és este 7 óra között élő zene, festőművészek, a márványozás mesterei és üvegfújók szórakoztatják a vendégeket. Ezen kívül festmény-, szobor- és fotókiállításokat is meg lehet nézni. A különleges tulipánok és a tulipánok ihlette alkotások megvásárolhatók.

Forrás: mymerhaba.com és worldloveflowers.com

Kollár Kata – Türkinfo

Aktualizálta: Erdem Éva

A csoda folytatódik az Euroligában: döntőben a Sopron!

A magyar együttes a hazai pályán rendezett final fouron óriási lelkesedéssel kiharcolta a fináléba jutást a török Yakin Dogu Üniversite ellen aratott 68-65-ös győzelemmel.

A magyar bajnok 2-7-tel kezdett az újonc isztambuliak ellen, ám egy 11-0-s rohammal fordított, és a második negyedben álomjátékkal elhúzott 13 ponttal. A csaknem telt ház előtt felfűtött lelkiállapotban játszó hazaiaknál a spanyol Angela Salvadores és a csapatkapitány Fegyverneky Zsófia is szenzációsan játszott, nagyszünetben 40-30-ra ment a Sopron.

A harmadik negyed után is tíz pont volt a különbség, de aztán váratlanul visszaesett a Sopron játéka és a hajrában átvették a vezetést a törökök. A mérkőzés úgy ért véget, mint a filmekben: Jelena Milovanovic 1.2 másodperccel a vége előtt dobott hárompontosa döntött.

Magyar csapat először jutott be az Euroliga döntőjébe.

Forrás: 24.hu

Törökország graffitisei: nappal üzletemberek, éjjel lázadók – Nazlan Ertan írása

Nem egyszerű rávenni egy graffitist arra, hogy a vele készült beszélgetést rögzíteni lehessen. Még a nyugodt égei-tengeri Izmir városában sem, ahol egyébként a rendvédelmi szervek szemet hunynak a graffitisek tevékenysége felett. Miután ígéretet tettünk, hogy csak a művésznevét említjük, és nem készítünk róla fényképet, Nconen belement a találkozóba. Stílusosan a Duvar nevű kávézóban beszélgettünk, ami törökül annyit jelent, fal.

„Ismernek itt.” – mondta el az Al-Monitor olvasóinak, és kiderült, hogy a kávézó falait díszítő három fekete-fehér falfestmény az ő munkája. Az egyik Frida Kahlo mexikói művészt ábrázolja, a kép klasszikus stílusban készült, amely szöges ellentéte Nconan utcai karikatúráinak vagy az egymásra fröcskölt színekből készült alkotásainak. Nconan napközben a Dokuz Eylül Egyetem képzőművészeti karának a hallgatója, délután graffitiművészként megbízásokkal keres pénzt, éjjel pedig lázadó falfirkász. Egy évvel ezelőtt, amikor a országban rendkívüli állapotot vezettek be, festékkészlettel felszerelkezve a belvárosba indult két szlovák társával együtt, akik az RCLS, azaz Rascals (magyarul: Gazemberek) nevű csoport tagjai voltak. (A csoport tagjai szerte a világban vonat- és metrószerelvények kocsijaira fújnak falfirkákat, az ezekről készült videókat pedig „The Show Must Go On” címmel teszik közzé.) „Az egyiküket elkapta a rendőrség és kitoloncolták az országból, míg mi ketten el tudtunk menekülni. Azt éreztem, hogy élek!” – mesélte Nconen.

„Az igazi szenvedélyem az, amit éjszaka csinálok, de kell a pénz, hogy festéket vegyek. Ezért napközben muszáj dolgoznom.”

Nconen Izmir lepukkant részében, Esrefpasa kerületében született, ahol elmondása szerint a fiatalok – beleértve önmagát is – mindig is lázadók voltak. „Rap zenét hallgattam és megbotránkoztató képeket rajzoltam” – meséli elmélázva. A szülei nyelvtanfolyamra küldték Londonba, ahol látta a metróállomásokon felfújt graffitiket. Különösen a szegényebb városrészek falfirkái érintették meg. Amikor 2009-ben visszatért Törökországba, már tudta, hogy graffitis lesz.

Az első graffitikísérlete a rendőrségen végződött. „A szomszédok azt hitték, hogy politikai jelmondatokat akarunk fújni, ezért felnyomtak minket a rendőröknek.” – emlékszik vissza. „Azonnal bevittek. Amikor kiderült, hogy eszünk ágában sem volt politikai üzeneteket írni, még jobban bedühödtek. Az egyikük azt kérdezte: Mi a francért kellett egész éjjel veletek foglalkoznunk, ha még egy nyamvadt politikai szlogent sem akartatok felírni?”

Nconen kalandja a rendőrséggel eltörpül ahhoz képest, amit Tunç Dindaş, ismertebb nevén Turbo élt át mintegy 30 évvel ezelőtt: falfirkáiért egyéves börtönbüntetésre ítélték. A 46 éves férfit a törökországi graffitis világ atyjaként tartják számon, kiváltképp azóta, hogy 2005-ben ő volt az első graffitiművész, aki részt vett az Isztambul Biennálén, Törökország legnagyobb szabású művészeti rendezvényén.

„Egy [isztambuli] vasúti hídra fújtam éppen, amikor elkaptak. Ebben az időben a rendőrség kíméletlen volt azokkal szemben, akik bármilyen politikai jelmondatot próbáltak felírni.” – meséli Turbo. „Különösen a kommunista szlogenekre haraptak, és úgy látták, hogy a felfújt írás a kommunista párt nevéhez hasonlított. 5 évet kértek rám köztulajdon megrongálása és tiltott politikai párt propagandájának terjesztése miatt [akkoriban a kommunista párt tiltott volt Törökországban]. Szerencsére kiskorú voltam büntetlen előélettel, ezért a bíróság 1 év börtönbüntetésre ítélt, ami alól később óvadék ellenében felmentettek.

Mára Turbo túl híres lett ahhoz, hogy észrevétlen maradjon. Alkotásai mindenhol láthatók: galériákban, múzeumokban, videókban, valamint óriáscégek reklámjaiban, úgymint Törökország vezető telekommunikációs szolgáltatójánál, a Turkcellnél, vagy a Red Bull energiaitalokat gyártó cégnél. „A graffitisek világa nagyot változott azóta, hogy én elkezdtem.” – mondja. „Sok jó graffitis él az ország számos városában. Temérdek üzlet van már, ahol be lehet szerezni a festékeket. Az én időmben csak egyetlen fehér festék létezett, az a fajta, amelyet hűtők festésére használtak. Ma bárki megnézheti a munkáidat az interneten keresztül, a graffiti a falon túl is megosztható. Mint sok minden mást, a graffitit is nemzetközivé tették.”

Turbo szerint Berlinhez és Barcelonához hasonlóan Isztambul a graffiti művészeti ág fontos központja. A 15 milliós városban mindenfelé rengeteg izgalmas munka található, sokukat a helyi önkormányzatok finanszírozzák. Kadiköy önkormányzata annak érdekében, hogy a városrészt a polgári-bohém világ új központjává varázsolja Isztambul ázsiai oldalán, évente megszervezi a Muralistanbul nevű rendezvényt, a nemzetközi falfestményfesztiválra nem csak török, hanem külföldi művészek is érkeznek.

Az utcai művészet az arab tavasz ideje alatt csúcsosodott ki a Közel-Keleten, Törökországban ez a pillanat 2013-ban, a Gezi parki tüntetések idején érkezett el. Az elmúlt időszak legnagyobb volumenű tüntetéssorozatában százezrek vonultak utcára, hogy megakadályozzák egy park felszámolását Isztambulban. A brutális rendőrségi fellépés, a tüntetők ellen bevetett könnygáz, valamint a vízágyúk dacára a résztvevők számos kreatív módszert bevetve hónapokig folytatták a tüntetéssorozatot, amelynek fontos részét képezték a firkált jelmondatok és a fújt képek. Két alkotás a demonstráció nemzetközi szimbólumává vált: az egyik a piros ruhás nő falra fújt képe, ami egyébként Ceyda Sungurt ábrázolja, ő az a tüntető, akit a rendőrség paprikaspray-vel fújt le. A másik pedig az „Every day, I am chapulling”(jelentése magyarul: Minden nap lázadok.) szlogen, amellyel Recep Tayyip Erdoğan akkor még miniszterelnök szavaira utaltak, aki a tüntetőket rablóknak (törökül çapulcu) nevezte.

„Annyira izgatott lettem, amikor a tüntetések terjedni kezdtek Törökország-szerte, hogy felkaptam az összes festékspray-t, amit otthon találtam, és fényes nappal fújtam odakint” – emlékszik vissza Nconen a 2013 júliusi eseményekre. „Mindössze pár doboz festékem volt, így óriási betűkkel csak annyit írtam, hogy Izmir. A tüntetők megálltak a felirat mellett és elkezdték fotózni.”

Miután leírta az Izmir szót, azzal folytatta, hogy „Taksim tér mindenütt”, majd kiegészítette, hogy „Tayyip, tisztán iszod a rakid?” Ezzel a teapárti Erdoğannak szólt be, aki már akkoriban intenzív alkoholfogyasztás elleni kampányba fogott bele.

„Gezi fantasztikus lehetőség volt a török utcai művészeknek.” – tette hozzá Nconen. „A világ láthatta az alkotásainkat, és a török graffitiseken nagyot lendítettek az események.”

Forrás: Al-Monitor

Fordította: K. Tengeri Dalma – Türkinfo

A nagy népességcsere Törökország és Görögország között

A Törökország és Görögország közötti lakosságcsere az Oszmán Birodalom bukásának következménye volt.

Az 1923-as lausanne-i békeszerződés aláírásakor a görögök és a törökök megegyeztek abban, hogy 2 millió embert lakosságcsere keretében költöztetnek el akkori lakóhelyükről. Ennek hatása máig érzékelhető mindkét országban.

Az emberek gyalog, vonattal vagy a tengeren, túlzsúfolt hajókon hagyták el lakóhelyüket. Az időseket és a fiatalokat különösen megviselték az utazás szörnyű körülményei.

„Anyám a tengerbe dobta az akkor 3 vagy 4 éves húgomat. Én nem emlékszem erre, csak annyit tudok, amennyit édesanyám elmondott nekem” – mondja Hüseyin Selvi, aki 5 éves volt, amikor el kellett hagyniuk Görögországot.

97 éves korában utazott el abba a városba, ahol született. Ugyanis csak az 1990-es évek óta van lehetőségük a lakosságcserében résztvevőknek és leszármazottaiknak, hogy meglátogassák azokat a településeket, ahonnan egykor kitelepítették őket, mind Törökországban, mind Görögországban.

Numan Toker második generációs kitelepített szintén elutazott abba a görög faluba, ahonnan édesanyját kitelepítették. „Ez volt anyám utolsó kívánsága. Most innen fogok vizet vinni a sírjára. Hozok onnan földet…. Azt remélte, újra láthatja faluját, de már soha nem nyílt rá lehetősége” – mondja Numan.

Ősei 400-500 évig éltek Görögországban, egészen a népességcseréig. Visszaemlékezve édesanyja történetére, Numan azt mondja: „Sírt, nevetett és arról beszélt, hogy mit szoktak csinálni. Aznap, amikor el kellett hagyniuk a falut, hogy Törökországba menjenek, 500 bárányt és a tanyájukat hagyták maguk mögött. Még az ebéd is a tűzhelyen maradt. Mindent hátra hagytak.”

A 20. század elején a népesség megváltozott, ahogy a régi birodalmak szétestek és új nemzetállamok jöttek létre. De ezek a változások gyakran vetettek fel olyan összetett kérdéseket, amelyek nem voltak egyértelműek a hétköznapi emberek számára.

A görög ortodox keresztények és a muzulmánok az oszmán uralom idején évszázadokon át éltek egymás mellett, bár nem volt mindig béke közöttük.

Az 1821-1832 között zajló függetlenségi háborúban a görögök és az oszmánok egymás ellen harcoltak, majd ezt követően alakult meg az új görög állam. Ez olyan feszültséget generált, amely az 1912-13-as balkáni háború idején tovább nőtt. A muzulmánok maradtak Görögországban és a Balkánon is, de kiközösítették és üldözték őket, míg a görög ortodox keresztényeket az oszmánok utasították ki az égei térségből.

Miután az oszmánok vereséget szenvedtek az I. világháborúban, a győztes hatalmak megpróbálták felosztani maguk között az egykori birodalmat. Ezt akadályozták meg Mustafa Kemal Atatürk vezetésével a török függetlenségi háborúban 1919 és 1923 között.

Végül a háború összes résztvevője 1922-23-ban egy asztalhoz ült a svájci Lausanne-ban. A lausanne-i békeszerződés értelmében a görögök és a törökök olyan megállapodást kötöttek, melynek keretében vállalták, hogy közel 1,5 millió görög ortodox keresztényt és valamivel kevesebb muzulmánt telepítenek át a népességcsere során.

Amikor a kitelepítettek megérkeztek célállomásukra, gyakran komoly problémákkal szembesültek az új közösségben, és számos szociális, lakhatási és oktatási nehézséggel is szembe kellett nézniük.

Nem tudtam törökül, amikor férjhez mentem” – mondja Nuriye Can, aki 1923-ban hagyta el Görögországot. „Az anyósom azt kérdezte tőlem, miért a hitetlenek nyelvét beszélem. Miért nem beszéled az apád nyelvét? Azóta persze már megtanultam törökül.

Napjainkban már létezik egy – az Európai Unió és a Lausanne-i Emigránsok Alapítványa által támogatott – olyan kulturális projekt, melynek keretében a görögök és a törökök kölcsönösen ellátogathatnak a másik országba.

„Úgy gondolom becsületbeli kérdés, s erkölcsi kötelességem, hogy eljöjjek ide és megcsókoljam azt a földet, ahol a nagyapám született” – mondja Evangelina Kiortci, aki nagyszülei szülőfaluját látogatta meg. „Ők nem tették meg, sőt a szüleim sem. Én egy harmadik generációs menekült vagyok, és én eljöttem ide… Elhagyták Görögországot és ez mindig is bántotta őket. Sosem volt lehetőségük arra, hogy visszatérjenek, és ismét itt sétáljanak.”

Ugyanígy érez Dimitris Davioglu is, aki azt a török falut látogatta meg, ahol nagymamája született. „A nagymamám nagyon szeretett volna ide visszajönni. A halálos ágyán azt mondta: ’Vigyél vissza a szülőfalumba, fiam, ott akarok meghalni!’ De én nem tudtam elvinni. 1974-ben meghalt. Most eljöttem ide, hogy mécsest gyújtsak a tiszteletére” – mondja Dimitris.

Ugyan ezek a látogatások valamelyest segítenek a mai török és görög közösségek közötti megértés előmozdításában, nem kérdés azonban, hogy az egykori lakosságcsere érzelmi, politikai és társadalmi öröksége fájdalmas emlékeket ébreszt bennük és nagyon nehezen feldolgozható sok ember számára.

Forrás: aljazeera.com

Kollár Kata – Türkinfo

 

Göreme Milli Parkı – Nevşehir

Altın Gün – Goca Dünya

Könyvajánló: Az építészinas

Farncesca Wade írása Elif Shafak történelmi regényéről, mely egy nemeslelkű elefántról és annak kis gazdájáról szól.

Orhan Pamuk – A nevem: Piros című regényének középpontjában egy isztambuli miniatűrfestő áll. A történet 1591-ben játszódik és 9 nap történéseit meséli el. Ezzel szemben Elif Shafak kilencedik regénye, Az építészinas az 1546-1632 közötti időszakról szól és egy másik nagy oszmán művészeti ággal, az építészettel foglalkozik.

A műben szereplő építész Szinán mester, aki 3 szultán uralkodása alatt több, mint 300 lenyűgöző építményt tervezett. Kitalált segédje Jahan, aki Indiából potyautasként érkezik szeretett fehér elefántjával, Chotával. Jahant a Topkapı palotában alkalmazzák elefántidomárként, később azonban egyike lesz a főépítész négy építészinasának. Jahan a hárem belsejébe is bejárást kap, de nem érzi magát annyira jól a palotában. A gonosz hajókapitány arra kényszeríti, hogy lopjon el mindent a szultán kincsei közül, amit csak tud, így Jahannak olyan döntést kell hoznia, amivel a szultán lánya, Mirihmah, mestere és elefántja is elégedett lesz.

Shafak hősei gyakran peremre szorult figurák, a faj és a nemi hierarchia által irányított társadalomban élnek. Mindez ebben a regényben is megtalálható, elég, ha csak a főszereplőt nézzük: egy kiváltságos szolga, egy indiai Isztambulban – Jahan személyisége átalakul.

A fiú könnyedén mozog a palota hivatalos helységeiben, de a cigányok táborában, a bordélyokban, vendéglőkben és a börtönökben is. Shafaknak rendelkezik azzal a képességgel, hogy olyan légkört teremtsen, amelyben a legjobban tudja bemutatni a szelíd hátsó sikátorokat, de ezzel együtt egy csatatéri harcot vagy egy bankett báltermi jelenetét is.

Szereplőit könnyedén ábrázolja és párbeszédei olykor emelkedettek. Szinán mester különösen szeret homályos metaforákban beszélni: „Az építészet egy tükör, amely megteremti a harmóniát és az egyensúlyt a jelenkori világban” – mondja egy alkalommal inasának. „Az építészet beszélgetés Istennel” – mondja máskor.

A kezdeti nehézségek után az elbeszélés lineáris és epizodikus lesz. Ez leginkább akkor figyelhető meg, amikor Shafak arról ír, hogy Jahan meglátogatja a mogorva Michelangelót Rómában.

Shafak Isztambulja egy ingatag város, ahol a babonák és a jó hírnév jól megférnek egymás mellett.

Szinán mester első leckéje óriási jelentőséggel bír inasai számára: „Lerombolni egy hidat könnyebb, mint felépíteni azt.”

Forrás: The Telegraph

Kollár Kata – Türkinfo

 

Isztambul kulturális öröksége digitálisan is elérhetővé vált

 „Ne felejtsd el Isztambult!” – szól a kezdeményezés szlogenje, melyet az Isztambuli Şehir Egyetem munkatársai tűztek projektjük zászlajára, s amellyel Isztambul történelmét, történelmi alakjait, helyszíneit és műveit kívánják megörökíteni és megóvni.

A Török Autóklub nyilatkozata szerint a projekt 2015-ben vette kezdetét Isztambul kulturális és történelmi értékeinek népszerűsítése, örökségének megőrzése és az ehhez kapcsolódó tudásanyag hozzáférhetővé tétele érdekében.

Az online projekt keretében az Isztambuli Şehir Egyetem több mint 10.000 dokumentumot digitalizált.

A projekt első szakaszában körülbelül 1000 dokumentumot töltöttek fel a weboldalra és kötöttek össze az érintett helyszínekkel Isztambul térképén.

A felhasználók ezekhez a dokumentumokhoz mostantól számítógépükön, mobiltelefonjukon vagy táblagépükön keresztül férhetnek hozzá.

„Ez a projekt rendkívül különleges a segítségével elérhetővé vált digitális művek és források tekintetében” – mondta Peyami Çelikcan, az Isztambuli Şehir Egyetem rektora.

„Már korábban digitalizáltuk gazdag isztambuli archívumunkat, ezúttal azonban ezeket az anyagokat meg is osztottuk annak érdekében, hogy példát mutassunk a könyvtáraknak, és felkérjük őket, hogy vegyenek részt hasonló fejlesztésekben világszerte” – tette hozzá.

A „Ne felejtsd el Isztambult” projekt elérhető az unutmaistanbul.sehir.edu.tr webhelyen keresztül, valamint az iOS és Android készülékek webáruházaiban.

Forrás: Daily Sabah

Fordította: Lukács Eszter – Türkinfo

Final Four Sopron: A csapatok már várják az összecsapásokat!

Zafer Kalaycioglu, a Sopron elődöntős ellenfele, a török Yakin Dogu Üniversitesi edzője azzal kezdte, három spanyol kollégája mellett büszke arra, hogy a török edzőket képviselheti Magyarországon.

“Először vagyunk itt. Örülök, hogy a soproniak ellen kezdünk, de annak annyira nem, hogy az ő pályájukon” – szögezte le. “Az idei szereplésük és a Fenerbahce kiejtése tiszteletreméltó, de mi is keményen dolgozunk, és nagyon jó játékosokat tudhatok a csapatban, akiknek mind az Euroliga-trófea az álma” – tette hozzá.
Játékosa, a magyar válogatottban is szerepelt Courtney Vandersloot kiemelte, hogy a tavalyi Európa Kupa-győzelem után kerültek át az Euroligába, amely ugyanakkor teljesen más szint.

“Boldogok vagyunk, hogy itt lehetünk a legjobbak között, sokat dolgoztunk ezért” – jelentette ki az amerikai születésű irányító.

Továbbiak

Forrás: cyberpress.hu

Egy garázsban rekedt macska miatt aggódnak Yalovában

A Törökország északnyugati részén fekvő Yalova tartományban már 3 hete foglalkoztatja a helyieket, az önkormányzat munkatársait és a tűzoltókat annak a macskának a sorsa, amely egy üzlet garázsában rekedt.

Mivel az üzlet tulajdonosa külföldön él, és az ingatlanba való behatolás illegális tevékenységnek minősül, ezért a helyiek csak úgy tudták etetni a macskát három héten át, hogy a garázsajtó alatt becsúsztatva juttatták el hozzá az élelmet.

A yalovai polgármester, Vefa Salman elmondta a riportereknek, hogy a helyiek az elmúlt öt napban kérelmet nyújtottak be az önkormányzati hivatalhoz, és még a tűzoltóság vezetője is érdeklődött a macska sorsa felől.

Salman elmondása szerint a bolt tulajdonosa külföldön él, és már megpróbálták elérni az épület felügyelőjén keresztül is, ami azonban eddig nem vezetett eredményre.

A polgármester közölte, hogy vannak ugyan törvényes eljárások az ingatlanba való bejutást illetően, hozzátéve, hogy már felvették a kapcsolatot a biztonsági szolgálattal, akik azt a választ adták a megkeresésre, hogy jogi akadályokba ütközhet a bejutás és csak az ügyészség adhat engedélyt arra, hogy kinyissák az üzletet a macska megmentése érdekében.

Jelenleg a hiteles okmányokra várnak vagy pedig arra, hogy az üzlet tulajdonosával, Ahmet Ateşsel kapcsolatba tudjanak lépni – még az engedély kibocsátása előtt. Úgy gondolják, hogy Ateş Németországban van.

„Mind a tűzoltók, mind az állatbarátok nagy figyelemmel követik a macska sorsának alakulását, akit minden nap etetnek és itatnak” – mondta Salman.

Egy helyi lakos, Aytekin Kambur azt nyilatkozta, hogy szerinte és mások szerint sem volt szándékos a macska bezárása. A macska akkor surranhatott be a garázsba, amikor a tulajdonos leparkolta a gépkocsit.  „Ő a környék macskája, és megpróbáljuk életben tartani” – mondta.

Mivel a helyiek naponta látogatják a macskát, s bár egy üvegfal választja el őket egymástól, úgy tűnik, a cica képes megbirkózni azzal, hogy három hétre a garázsban rekedt.

Forrás: Daily Sabah

Szebényi Erzsébet – Türkinfo

16,474FansLike
639FollowersFollow