A török vámhatóság megerősítette egy orosz teherhajó letartóztatását, amely állítólag ukrán gabonát szállított. Erről a RIA Novosztyi számolt be .
A nyomozás jelenleg is folyamatban van – mondta az illetékes. – Most csak ennyit tudok mondani – mondta. Elmondása szerint a török hatóságok még nem hoztak konkrét döntést a teherhajó sorsáról.
Ugyanakkor a törökországi Karasu kikötő vámhatósága nem erősítette meg vagy cáfolta az orosz hajó feltartóztatásáról szóló jelentést. Arra a kérdésre, hogy feltartóztattak-e hajót a közelmúltban, a vámos azt válaszolta, hogy “nem tud róla semmit”.
A hajó visszatartása
Vaszilij Bodnar törökországi ukrán nagykövet jelentette, hogy Törökországban feltartóztattak egy orosz teherhajót, amely állítólag ukrán gabonát szállított.
Teljes mértékben együttműködünk [Törökországgal]. A hajó jelenleg a kikötő bejáratánál van, Törökország vámhatóságai őrizetbe vették – Vaszilij Bodnár Ukrajna törökországi nagykövete
Elmondása szerint az orosz hajó sorsáról a nyomozók július 4-i, hétfői értekezletén dől el. Július 1-jén a Reuters az ukrán külügyminisztérium egyik forrására hivatkozva arról számolt be , hogy Kijev felkérte Ankarát egy orosz lobogó alatt közlekedő hajó rakománya feltartóztatására, amely állítólag ukrán gabonát szállított Berdyanszkból .
A kiadvány szerint különösen a kazahsztáni Zhibek Zholy szárazteherhajóról volt szó. Az osztály képviselője elmondta, hogy körülbelül 4,5 ezer tonna ukrán gabona van a fedélzeten.
Ezenkívül az ügynökség közzétette az ukrán főügyészségnek a török igazságügyi minisztériumnak küldött, június 30-án kelt levelének egy részletét, amely szerint a hajó hétezer tonna rakományt állítólag a törökországi város Karasu felé tart
Június 15-én vált ismertté, hogy Oroszország, Törökország és Ukrajna nyitott kommunikációs csatornát hozott létre az ukrán kikötőkből származó gabona nemzetközi piacra történő exportjának problémájának megoldására. A gabonaszállítási séma szerint “az ukránoknak kell felszámolniuk az aknákat a kikötőkben (…), majd a török erők biztosítják a kereskedelmi hajók biztonságos mozgását”.
Forrás: itthonrolhaza.hu