Új, kedvezmények igénybevételére jogosító kártyát mutattak be Törökországban, ami megkönnyíti a vásárlást és az egyéb szolgáltatások igénybevételét a turisták számára.
A Disconti nevet viselő kártya saját alkalmazásán keresztül érhető el, különleges kedvezményeket kínál a turisták számára, hitelkártyaként használhatják a nemzetközi és helyi üzletekben, éttermekben, szállodákban és egyéb szolgáltató helyeken.
A kártya olyan funkciókkal is rendelkezik, mint az ingyenes wifi, meghatározott ideig használható utazási kedvezmény, reptéri transzfer és autókölcsönzés során igénybe vehető kedvezmények.
A TÜRSAB elnöke, Firuz Baǧlıkaya, a kártyát bemutató rendezvényen arról beszélt, hogy ezzel a kártyával azt szeretnék elérni, hogy az egy főre eső átlagos kiadások növekedjenek a szállodai szektoron kívül is úgy, hogy a turisták a vásárlásaik és étkezéseik alkalmával is használják.
Beszámolójában arra is kitért, hogy Törökországnak 100-150 dollárral növelnie kell az egy főre jutó átlagos turisztikai kiadásokat, hogy felzárkózhasson a többi mediterrán országhoz. A török statisztikai ügynökség, a TurkStat legutóbbi kimutatása szerint Törökországban az egy főre jutó átlagos turisztikai költés csak 666 dollár volt 2019-ban az előző évi 647 dollárhoz képest. Ezzel szemben az összes turisztikai bevétel 2019-ben elérte a 34,5 milliárd dollárt, ami 17%-os növekedést jelent a 2018. évi 29,5 milliárd dolláros bevételhez képest.
A rendezvényen az is elhangzott, hogy az új turisztikai stratégia több mint 75 millió turistát és 65 milliárd dollár turisztikai bevételt céloz meg 2023-ra, a Török Köztársaság alapításának 100. évfordulójára.
Törökországba 2019-ben több mint 52 millió turista érkezett, ami 14%-kal több az előző évhez képest. Az Egyesült Nemzetek Turisztikai Világszervezete (UNWTO) által nemrégiben közzétett adatok szerint ezzel Törökország a világ 6. leglátogatottabb országa lett.
Az Isztambuli Idegenvezetők Kamarájának (İRO) igazgatósági elnöke, Sedat Bornovalı beszédében elmondta, hogy a Disconti használata biztonságos a felhasználók számára, és különleges kedvezményeket kínál.
A rendezvényen felszólalt még a Dijimedya Csoport vezérigazgatója, Cöneyt Ortan is, aki elmondta, hogy a turisták számára a kártya által kínált kedvezmények kifejezetten személyre szabottak, mivel az alkalmazás szoftvere képes rögzíteni a felhasználó vásárlási szokásait. Azt is hozzátette, hogy reményeik szerint ez a kártya a következő 3 évben 50 millió dollár plusz bevételt eredményez a turizmus számára.
Forrás: Daily Sabah
Kollár Kata – Türkinfo
Fordította: Kollár Kata – Türkinfo