Több török tanár is megkapta az AKS Oktatás, egy indiai székhelyű oktatási-kutatási társaság Globális tanár-díját, a Global Teacher Awards-ot, melyet a pedagógusok Nobel-díjának is neveznek.
Nurten Akkuş, Samsun egyik óvodájának igazgatója is azon pedagógusok között van, akik az Új-Delhiben megrendezett díjátadón átvehették az elismerést.
A samsuni óvodában végzett kiemelkedő munkájáért az AKS társaság őt és még 7 török pedagógust választott ki 73 ország 12 000 oktatója közül.
Akkuş 10 évvel ezelőtt kezdte el a „mondj egy mesét, apa” elnevezésű projektjét azzal a szándékkal, hogy a család férfi tagjait arra ösztönözze, hogy ők is részt vegyenek gyermekük nevelésében. A módszert azóta már 45 török tartományban alkalmazzák. Ezenkívül egy másik kezdeményezés is kapcsolódik az igazgatónő nevéhez, a „malacpersely”, amely alapján 43 tartomány vidéki iskoláiban mérik fel a gyermekek játékszükségleteit.
Nurten Akkuş, aki tavaly a Brit Varkey Alapítvány „a világ 10 legjobb tanára” elismerését is megkapta, nagyon boldog és büszke, hogy ezt az elismerést is neki ítélték oda.
Akkuş meghívást kapott Azerbajdzsánba, Észak-Macedóniába, Romániába, Hollandiába, Belgiumba, Németországba és a Cseh Köztársaságba is, hogy megossza tapasztalatait az ottani pedagógusokkal.
Az AKS díját olyan oktatók kaphatják meg, akik „kiváló és hatékony oktatást végeznek, és elkötelezettek a közösség iránt” – a weboldal szerint.
Elem Göktaş, Sakarya egyik óvodájának pedagógusa a másik, akit a fent említett díjjal jutalmaztak. A 15 éve tanárként dolgozó hölgyet Emine Coşkuntürk nevű kolléganőjével együtt a „Egy könyv van a táskámban” elnevezésű projektjükért díjazták. A projekt célja, hogy fejlesszék a diákok szókincsét, hogy a szülőket rávegyék arra, hogy résztvegyenek gyermekük nevelésében és ezáltal a diákok jobban megtanulják a török nyelvet és azt jól is tudják használni. A hátrányos helyzetű gyermekek részére könyveket is adományoztak. Göktaş ezen kívül a „Szabadtéri kis iskolák” elnevezésű nemzetközi projektben is résztvett, amelynek lényege, hogy iskolán kívül is figyelnek az osztályokra.
Mindkét díjnyertes projekt, éppúgy, mint az „Olvasd el, meséld el és értékes leszel” nevű, megváltoztatja a történetmesélési gyakorlatot drámaórák és hasonló tanulási gyakorlatok szervezésével. Ezeken kívül olyan programon dolgozik, amelynek célja a szülők és a tanárok közötti kapcsolatok javítása. Göktaş az idei tanévben egy új projektet is elindított: „Vess véget a <vágás-másolás-beillesztésnek> és vágj bele valami újba az iskolai előkészítő során”, melynek segítségével a gyerekek jobban eligazodnak a technológia világában és biztonságosabban szörfölhetnek az interneten.
Forrás: Daily Sabah
Kollár Kata – Türkinfo