Törökország és Magyarország gazdasági kapcsolata fellendülőben van, egyre több török vállalat érdeklődik magyarországi befektetések iránt és egyre több magyar vállalat üzleti stratégiája között szerepel a törökországi nyitás.
Azonban mielőtt egy vállalat Törökország felé venné az irányt sok tényezőt érdemes figyelembe venni.
- Törökország hatalmas belső felvevő piaccal rendelkezik, ezért hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy „mindent” el lehet adni az országban. A biztos siker érdekében innovatív termékekkel/szolgáltatásokkal érdemes betörni a török piacra, ugyanis bizonyos szektorokban még nem elterjedtek ezek a megoldások.
- Érdemes alaposan kiszámolni a szállítási költségeket, cégalapítás költségeit és az ottani működési költségeket, ugyanis vannak különbségek Magyarországhoz képest.
- Török cégen keresztül betörni a piacra sokkal egyszerűbb, mint török partner nélkül elindulni ismeretlenül. Törökországra ez az állítás sokkal jobban igaz, mint a többi országra, ugyanis az ismeretlentől általában tartanak az emberek az üzleti életben is.
- Személyes kapcsolatok nélkül a török piacra való belépés akadályokba ütközhet, ezért érdemes a kapcsolatépítő eseményekre fókuszálni, akár itthonról is.
Folytatás >>>
dbh-group.com