8 tipp a sikeres török piacra lépéshez

Törökország és Magyarország gazdasági kapcsolata fellendülőben van, egyre több török vállalat érdeklődik magyarországi befektetések iránt és egyre több magyar vállalat üzleti stratégiája között szerepel a törökországi nyitás.

Azonban mielőtt egy vállalat Törökország felé venné az irányt sok tényezőt érdemes figyelembe venni.

  1. Törökország hatalmas belső felvevő piaccal rendelkezik, ezért hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy „mindent” el lehet adni az országban. A biztos siker érdekében innovatív termékekkel/szolgáltatásokkal érdemes betörni a török piacra, ugyanis bizonyos szektorokban még nem elterjedtek ezek a megoldások.
  2. Érdemes alaposan kiszámolni a szállítási költségeket, cégalapítás költségeit és az ottani működési költségeket, ugyanis vannak különbségek Magyarországhoz képest.
  3. Török cégen keresztül betörni a piacra sokkal egyszerűbb, mint török partner nélkül elindulni ismeretlenül. Törökországra ez az állítás sokkal jobban igaz, mint a többi országra, ugyanis az ismeretlentől általában tartanak az emberek az üzleti életben is.
  4. Személyes kapcsolatok nélkül a török piacra való belépés akadályokba ütközhet, ezért érdemes a kapcsolatépítő eseményekre fókuszálni, akár itthonról is.

Folytatás >>>

dbh-group.com