Strandolás türkiz öbölben, fehér mészkőteraszon

Ha úgy tetszik, egész héten fel sem kell kelnünk a homokból, ha a Török Riviérán vagy Bodrumban nyaralunk. De ugyanitt türkizkék vízeséshez kirándulhatunk, bazárban vásárolgathatunk, Pamukkale különös tájain strandolhatunk, vagy diszkóba is mehetünk.

Nem tudja, merre induljon idén nyaralni? Segítünk a választásban! A Travelo új sorozatában a legnépszerűbb üdülőhelyeket mutatjuk be. Első állomásunk a magyar turisták egyik kedvence, Törökország. Azon belül is a Török Riviéra és Bodrum.

Török Riviéra – Citromültetvények, píneafenyők, türkizkék víz

A 630 kilométer hosszú tengerparttal és három nemzeti parkkal büszkélkedő Antalya tartomány legnépszerűbb üdülőhelyei a névadó Antalya, az egykori nagy jelentőségű kikötőváros Side, és a banán- és citromültetvények között fekvő Alanya. De a gyönyörű kertekkel körülvett szállodákról nevezetes Belek, a finomhomokos partjáról híres Incekum, vagy az antik romokkal büszkélkedő Karaburun is sok turistát vonz. Felsorolásunk nem lenne teljes a Riviéra legfiatalabb települése, Lara, valamint Kemer városa nélkül, ahol a tenger és a part olyannyira tiszta, hogy megkapták a kék zászló minősítést.

„A Török Riviéra tele van hatalmas, all inclusive ellátást nyújtó hotelekkel, így azoknak a leginkább ideális, akiknek a nyaralás során a szép tengerpart és a szálloda a legfontosabb tényező. A hoteleknek általában a parton is van saját kávézójuk, ahol a hotel karszalagjával lehet enni-inni, így egész nap zavartalanul heverhet az ember a homokban. A kényelem miatt idősebbeknek, illetve a kiszámíthatóság és a szállodai animátorok miatt kisgyerekes családoknak ajánlanám főként ezt a környéket. Ha gyerekeim lesznek, biztosan visszatérek majd” – állítja kolléganőnk, aki egy törökországi körút során töltött el pár napot Sidében.