Péntek délelőtt 11:35-kor kellett volna felszállnia a Sun Express Antalyába tartó járatának Budapestről, az utasoknak végül 19 órát kellett várakozniuk a Liszt Ferenc repülőtéren úgy, hogy nem hagyhatták el a tranzitzónát, írja az Rtl.hu.
A késést a légitársaság műszaki hibával magyarázta, és folyamatosan tolta ki az indulás időpontját: először csak délre, majd 13:00-ra, később 16:00-ra. Volt olyan verzió is, hogy hajnali 2-kor el tudnak indulni, amit végül reggel 8-ra toltak ki. Az utasok csipszet, vizet és croissant-t kaptak, illetve vouchereket – utóbbiakat este fél 8-kor egy olyan étterembe, ami 9 órakor bezárt.
Az utasok között terhes nők, idősek, gyerekek, cukorbetegek és olyanok is voltak, akiknek a gyógyszerei a poggyászban maradtak. A tömeg érthető módon egyre dühösebb lett, ezért rendőröket is kihívtak. Az utasok a nemzetközi protokoll miatt a határátlépés után nem hagyhatták el a várót, így nagyjából étlen-szomjan, teljes bizonytalanságban töltötték azt a 19 órát, amíg a járatuk csúszott.
Az Utazómajom információi szerint végül szombaton reggel 6 órakor elindult, és 08:53-kor rendben leszállt Antalyában.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a Telex kérdésére azt írta, hogy a járat „technikai meghibásodás miatt utasok nélkül indult el Budapestről”. A probléma az volt, hogy a fedélzeten nem működött az utastájékoztató bemondó rendszer, így a légitársaság úgy döntött, hogy egy másik gépet küld az utasokért. „Azonban mire a légitársaság a résidőt a mentesítő járatra az esti órákban megkérte, a gép visszaindulása belecsúszott volna az éjszakai mélyalvási időszakba, amely éjfél és hajnali 5 óra közé esik, így a gép végül 5:12 órakor érkezett meg Budapestre és az utasok beszállítása után 5:52 órakor indult el Antalyába” – írták.
Forrás: telex.hu