Next Generation: Szmola Taskin Aysu, az AYSU Creative Studio tervezője

Kép forrása: marieclaire.hu

Fiatalok, tehetségesek, és bár még csak most indultak a pályán, mi simán el tudjuk képzelni, hogy néhány év múlva tőlük lesz hangos a dizájn és művészet világa. Sorozatunk aktuális részében Szmola Taskin Aysut mutatjuk be, aki grafikusként kifejezetten arra törekszik, hogy női vállalkozókat segítsen.

Mesélj egy kicsit magadról: hogyan kerültél Magyarországra, hol és miért tanultál grafikát?

Először 14 évesen kerültem Magyarországra, Törökországból. Édesapám munkája miatt jöttünk ide a családommal. Eredetileg csak öt évet terveztünk maradni, és utána el is költöztünk, de én beleszerettem az országba, a második otthonomnak éreztem, és kicsit később visszaköltöztem. Összességében már 10 éve élek itt. Alapszakon üzleti adminisztrációt és marketinget végeztem, viszont gyerekkorom óta csak kreatív szakmában, tervezőként tudtam elképzelni magamat. Hét éves koromban kezdtem Photoshopon „játszani”, tíz évesen illusztrálni, tizenöt évesen moodboardokat készíteni… Egyetem után úgy döntöttem, hogy végre az álmaim után megyek és grafikus leszek. Elköltöztem Olaszországba, Firenzébe, ahol egy dizájnegyetemen megtanultam a tervezőgrafika alapjait, majd a Budapesti Metropolitan Egyetem Tervezőgrafika mesterképzését is elvégeztem. Nagy kihívást jelentett számomra a grafika mesterszak, és nagyon sokat tanultam abban a két évben – ennek köszönhetően indultam el ezen a szakmai úton.

Munkáidban kifejezetten finom, feminin stílust képviselsz. Mik a fő vezérelveid a tervezés során?

Mindig szem előtt tartom azokat az alapszabályokat, amelyek egy kiegyensúlyozott kompozícióhoz fontosak.Viszont intuitív módon azt is figyelembe veszem a tervezés során, ahogyan organikusan, a szemem előtt összeáll a kép. Megtanultam megbízni, úgymond hallgatni saját vizuális ösztöneimre, érzéseimre. Emellett természetesen arra törekszem, hogy az ügyfeleim vízióját, igényeit és a projekt fő üzenetét is bele tudjam építeni a terveimbe.

Az Instagramodon is elsősorban női vállalkozóknak ajánlod a szolgáltatásaidat. Miért érzed fontosnak, hogy kifejezetten nőkkel dolgozz?

Szeretném segíteni a nőket abban, hogy megvalósuljanak az álmaik. Nagyon sok olyan nő van, akik tele vannak szuper ötletekkel, tehetségesek, de nem tudják hatékonyan elérni célcsoportjukat vagy vizuálisan nem igazán tudják megfogalmazni a márkájukat úgy, hogy az a foglalkozásuk minőségét és a személyiségüket tükrözze. Én ebben szeretnék nekik segítő kezet nyújtani. A jó grafika, egységes arculat nagyon fontos tényező lehet egy vállalkozás sikerében.

Azért vannak férfi klienseid is?

Általában női vállalkozók keresnek meg engem, de az ügyfeleim között sok olyan is van, aki a férjével vagy férfi ismerősével együtt viszi a projektet. Ha női célcsoportot célzó márkáról van szó, akkor előfordul, hogy férfi megbízók keresnek meg.

Hogy látod, mennyire nehéz fiatal nőként márkát építeni, érvényesülni?

Szerintem az utóbbi években sokkal könnyebbé és elérhetővé vált mindenki számára vállalkozásindítás és ezzel együtt a márka építésre használható platformok, eszközök is. Különösen a fiatal nők követik közelről a trendeket, gyakran van erős elképzelésük, nagyon lelkesek és nyitottak. Ez mind alapvető fontosságú abban hogy felépítsék saját márkájukat és elérhessék a célközönségüket.

Folytatás

Forrás: marieclaire.hu