Törökország igazán egyéni emoji billentyűzettel ad ízelítőt kultúrájából

Az exkluzív emoji ikonokat kifejezetten az azonnali üzenetküldő alkalmazások török felhasználói számára hozták létre. Ezekben az applikációkban majd 6 milliárd emojit osztanak meg világszerte minden egyes nap.

Az alkalmazás több mint 450 ikont tartalmaz, amelyek között olyan kulturális darabok is helyet kaptak, mint a „simit”, a „kolbászos tojásrántotta”, „a pénzérme lánc”, a „tea” a „török kávé” és az „apa figura”. A török felhasználók körében a leggyakrabban használt ikon a szemmel verés elleni talizmán (törökül „nazar boncuğu”), amely ezzel együtt népszerű ajándék is a turisták körében Törökországban.

Az alkalmazást Deniz Hotamışlıgi 31 éves Los Angeles-i vállalkozó készítette. Elmondása szerint ez Törökország első saját gyártmányú emoji billentyűzete. Az applikáció elkészítésének gondolata akkor fogalmazódott meg benne, mikor rájött, hogy török nyelvű üzeneteihez nem képes megfelelő hangulatjeleket találni.

„Az app külsőségeinek megalkotása teljes mértékben rajtam múlott. Egy tíz fős világhírű csapat alkotta meg az alkalmazás szoftverét és a technológiáját. A munkában részt vevő fejlesztők fele nemzetközi szinten elismert, és amerikaiak is vannak közöttük.” Hotamışlıgi hozzátette, hogy az applikáció több mint 450 ikonját 10 fő kategóriába sorolták. Ilyenek például a hely, szerszámok, eszközök, frissítők, járművek, élelmiszerek és a sport.”

„Mikor úgy döntöttünk, megvalósítjuk a török emoji billentyűzet ötletét, azonnal egy halom hangulatjel jutott eszünkbe, amit szívesen megalkotnánk. A rendelkezésünkre álló adatokkal azonban nem voltunk megelégedve, ezért kiterjedt piackutatásba kezdünk és megkérdezzük török honfitársainkat, nekik mire lenne szükségük. A kutatást addig folytattuk, míg az „Emojum”-ot útjára nem bocsátottuk, az alkalmazást az utolsó pillanatig fejlesztettük. Most már a felhasználókon a sor! A száz százalékban hazai „Emojum” egy olyan emoji billenytűzet, mely tényleg a törökök számára készült.”

A „nazar amulett”-en túl számos rendkívül népszerű ikon található a billentyűzeten: a „Kék Mecset”, a „dzsezva” a „darbuka”, a „komp” a „simit” a „kolbászos tojásrántotta” és a „gól” szintén a legnépszerűbbek között van. Az applikációban olyan különleges fejlesztések is megtalálhatók, mint a „Készítsd el saját emojidat” rész is. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy saját ízlésük és érzéseik szerint gyártsanak hangulatjeleket saját maguk számára. Hotamışlıgi ezzel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy a csapat mindig kész az újításra, és a munka a humort sem nélkülözi.

Filiz Aydoğan Boschele a Marmara Egyetem Kommunikációs karának professzora szintén kifejtette álláspontját. Véleménye szerint az emojik akkor jelentek meg és váltak népszerűvé, mikor a tradicionális médiaplatformokat, mint a televízió és a rádió az új médiatechnológiák már lekörözték. Az internet, a 4G-s okostelefonok és a tabletek már túlszárnyalják elődeiket.

Forrás: dailysabah.com

Fordította: Csehi Anna – Türkinfo