A Törökország-specialista Green Travel azon kevés utazási iroda egyike, melynek a válság sem törte meg a fejlődését. Göktas Merdol ügyvezető a több lábon állásban hisz, és a kölcsönös bizalomra épülő partnerségben látja cégük fő erősségét – mondta a Turizmus Panorámának adott interjúban.
– Paradox módon a Green Travel fejlődése épp akkor vette legnagyobb lendületét, amikor a többi hazai utazási iroda a pénzügyi válság következményeit nyögte. Mi volt a titkuk?
– Mire 2008-ban világszerte kitört a válság, mi már, mondhatni, megedződtünk: Törökországban ugyanis már 2000-ben elkezdődött a folyamat, egyetlen nap alatt 56 bank ment csődbe, jött a defláció, egy évvel korábban pedig a több mint 50 ezer halottat követelő izmiri földrengés sújtotta az országot. Saját kárunkon tanultunk ezekből az abnormális helyzetekből, hiszen leállt a törökországi kiutaztatás. Nevezetesen: akinek a krízis után még marad pénze utazni, az duplán megnézi, mit kap érte; ekkortól helyeztük át a hangsúlyt a minőségre. Mire Magyarországot elérte a válság, amelynek nyomán az évi 350 ezer főről 100-130 ezerre esett vissza a kiutaztatás, már tudtuk, mit kell tenni: a megmaradt utasoknak nem az olcsót, hanem a legjobb ár-érték arányú szolgáltatásokat kínáltuk.
– Éppen húsz éve alapította meg a cégcsoport első tagját. Mekkora most a Green-
birodalom?