Egy feltörekvő társaság villámgyorsan lenyelte az amerikai joghurtpiac ötödét

Kép forrása: commons.wikimedia.org

A Chobani nevű társaság szerdán beadta a kérelmét, hogy bevezethesse a részvényeit a főleg technológiai és innovatív cégek papírjait listázó amerikai tőzsdére, a Nasdaqra. A vállalat éves nettó árbevétele 2020-ban elérte az 1,3 milliárd dollárt, de ami látványosabb és fontosabb, gyors ütemben megszerezte az amerikai joghurtpiac 20 százalékát.

Ahogy a Quartz írja, Hamdi Ulukaya török származású vezérigazgató azt mondja, az inspirációt gyerekkorából merítette, a kis családi vállalkozásból, amely magas minőségű joghurtot készített.

Ulukaya 2005-ben vásárolt fel egy kisebb amerikai tejipari céget, és 2007-ben indította el a Chobani terjeszkedését. Ma 2 ezer alkalmazottat foglalkoztat, és az Egyesült államokban 95 ezer üzletben forgalmazza a görög (típusú) joghurtját.

A cég gyorsan nyitott a zab alapú készítmények felé is, zab alapú tejszínt és zabitalt is készít (amelyeket Amerikában lehet zabtejnek és zabtejszínnek hívni, Magyarországon azonban utóbbi hivatalosan csak zabitalnak nevezhető).

A görög típusú joghurtok piacán a Chobani részesedése Amerikában már 44 százalékos, és a nagy piaci szereplők közül ezzel már többek között a francia gyökerű Danone-t is megelőzi. A gyors piaci terjeszkedés kulcsa Ulukaya szerint az, hogy a Chobani az ellátási lánc nagy részét házon belül tarja, áramvonalas startup szerkezetben működik, és ennek köszönhetően az új fejlesztésű termékeit a versenytársaknál gyorsabban tudja piacra vinni. A zab alapú termékek például az ötlet megszületése után 12 hónappal már a boltokban voltak.

Forrás: g7.hu

Korábbi cikkünk