![]()
Nagyon szerettünk volna még sötétedés előtt eljutni a bolgár-török határra.Ott már bármennyit várhat az ember, biztonságban van, és a másik oldalon biztosan talál szállást. Szóval a hajnali indulás mellett döntöttünk. Elõször irány Kecskemét, ahol Attilát vesszük fel, majd a szerb határ. Annáékkal út közben találkoztunk, már nem tudom, hogy ki kit ért utol. Kecskemét, sötét éjszaka. A volt szovjet katonai lakótelep itt is kellemes lakóparkká változott, ahol vasárnap hajnal lévén még helyenként tombolt a szombat esti diszkó. Nem okoztunk tehát rendkívüli lármát a gyors pakolással, aztán vokitoki csere és indulás. A határnál már virradt, és a jugoszláv oldalon váltottunk pénzt. Ilyenkor praktikus úgy számolni, hogy itthon mennyibe kerülne a megteendő út, és kb. annyit váltani át. Ha kevés, még pótolható, ha sok, akkor jó lesz visszafelé.
Útközben vidáman mûködött a kis PMR vokitoki, még akár egy kilométeres távolságból is. Érteni azonban nem mindig lehetett, úgyhogy az egész út során csak a legszükségesebbek közlésére tudtuk használni. Erre viszont gyakran sor került, úgyhogy egészen szép mobilszámlát sikerült megspórolni a használatával. Bulgáriához közeledve a táj egyre szebb lett, de én be voltam sózva Edirnére. A határon egyszerûen és gyorsan átjutottunk, majd a radarokra, és a sebességhatárokra koncentrálva robogtunk tovább. Útközben sávlezárás, terelés, autópálya építés, és rosszul kitáblázott terelõutak gazdagították a programunkat. A tájékozódásban sokat segített a GPS, és a jó térkép (Marci határozott felszólítására közlöm, hogy a jó navigátor is sokat segített. Hogy kire gondolt?). Szófiát erõsen kátyús úton északról kerültük, és hamarosan a már tavalyról ismert útépítések között rongyoltunk a határ felé. A török átkelés lassan ment, de biztosan, és barátságosan. Végül is már biztonságban voltunk. Az egész utazásnak a Bulgáriai szakaszát tartottuk a legveszélyesebbnek, a hírek, információk alapján. Minket ugyan nem ért semmi atrocitás, de az útitervet úgy alakítottuk ki, hogy oda, és vissza is ezt a szakaszt nappal abszolváljuk. Annáék itt a határon váltottak vízumot, és természetesen nem maradhatott el a hivatalos igazolás az autókról. Ezt nem szabad elveszíteni, mert ezzel igazoljuk, hogy azt a romot amit bevittünk, ki is hozzuk. Sötét lett mire átértünk, és elkezdtünk kempinget keresni. Marci olvasott a Lonely Planet-ban (továbbiakban: lonli) valami Fifi kempingrõl, ami a város másik oldalán található. Már elhagytuk Edirnét, amikor úgy döntöttem, hogy az út szélén parkoló rendõröktõl megkérdezzük, hogy ismernek-e valami ilyesmit errefelé, úgyhogy az utolsó néhány száz métert már rendõri kísérettel tettük meg. A rendõri kíséret ellenére, vagy éppen azért, a kempingben (amely egyben motel és étterem is), nagyon szívélyesen fogadtak, és nagy, üres, kellemesen bekerített területen választhattunk ezután magunknak sátorhelyet. Ez egy igazi kemping volt, úszómedencével, rendes WC-vel, zuhannyal, főzésre és étkezésre alkalmas épületekkel ellátva. |