A statisztikák szerint egyébként 2021-ben az isztambuli repülőtér volt a legforgalmasabb az ókontinensen, Törökország legnagyobb városának, európai hídfőállásának légikikötője csaknem 37 millió utast fogadott.
A 2019-ben átadott új isztambuli repülőtér – amely a régi Atatürk repülőteret helyettesíti – már 2020-ban is viszonylag jól szerepelt, akkor is a legforgalmasabbnak bizonyult Európában, bár még évi 20 millió utas is elegendő volt a dobogó legfelső fokához. A török metropolis másik repülőtere, a Sabiha Gökcen és a mediterrán üdülőváros, Antalya repülőtere a hetedik, illetve kilencedik helyen végzett a listán.
Tavaly a második félévben már növekedésnek indult az utasforgalom, ám az omikron az év végén újra megakasztotta az utasszám emelkedését.
Jóllehet az európai repülőterek utasforgalma 2021-ben 37 százalékkal emelkedett a megelőző évhez képest, még mindig 59 százalékkal elmaradt a 2019-es, járvány előtti szinttől
– derül ki a Nemzetközi Repülőterek Tanácsának (Airports Council International, ACI) európai részlege által a minap kiadott éves jelentésből. Ez pedig azt jelenti, hogy abszolút számokban kifejezve az európai utazási ágazat még tavaly is 1,4 milliárd légi utast veszített.
A második helyen a moszkvai Seremetyjevo végzett mintegy 31 millió utassal, jócskán megelőzve a párizsi Charles de Gaulle repülőteret, ez utóbbin csupán 26,2 millióan fordultak meg. Az első ötbe bekerült az amszterdami Schiphol, és hatalmas meglepetésre a második számú moszkvai légikikötő, a domogyedovói is.
Forrás: www.vg.hu