Ismét gyilkosság az Orient expresszen – ezúttal a vonat az áldozat

Kép forrása: www.pxfuel.com

Május elején és szeptember végén gördül be utoljára az Orient expressz Londonból induló szerelvénye Budapestre. Az üzemeltető ugyanis a brexit okozta szigorított határellenőrzés miatt az angliai szakaszt jövőre megszünteti.

Az altatótól kába francia elnök 1920-ban kiesett az Orient expressz ablakán. Pályafelújítás miatt, szerencséjére, a vonat lassan döcögött, így zúzódásokkal megúszta a balesetet. Egy, a síneket ellenőrző pályamunkás talált rá éjfél körül. A francia elnök vagyok – mutatkozott be a véres sebesült mezítláb, elegáns, hímzett pizsamában. Én meg Napóleon császár – vágta rá kapásból a pályaőr. A regényeket, filmeket, sorozatokat ihlető Orient expressz megannyi viszontagsággal szembesült az indulása óta eltelt 140 évben. Matuska Szilveszter például 1931-ben felrobbantotta alatta a síneket. Egyik kocsijában az első világháború után Németországgal íratták alá a fegyverszüneti egyezményt, mire Hitler bosszúból ugyanabban a vagonban írattatta alá a franciák kapitulációját két évtizeddel később. Uralkodók utaztak a királyok vonatának, a vonatok királyának nevezett szerelvény luxusútjain, miközben a legendás gyors néha harmadosztályú személyvonattá züllött. A brexit kiváltotta szigorított határellenőrzés miatt az Orient expressz angliai szakaszát jövőre megszüntetik, így Londonból Budapestre utoljára május elején, majd szeptember végén érkeznek borsos áron vásárolt jegyükkel angol turisták. Eközben már tervezik az Orient expressz 2.0-át, amely 2025-ben mutatkozik majd be.

Osztriga, leves olasz tésztával, rombuszhal zöld mártással, csirke à la chasseur, marhafilé château burgonyával, vad chaud-froid, azaz hidegen-melegen, saláta, csokoládépuding, további desszertek pedig a büféből – a pedáns krónikások szerint ezt szolgálták fel a Train Eclair de Luxe, a villámgyors luxusvonat előkelő utasainak. A villámgyors jelző talán túlzás volt, és az étkezést sem kellett elkapkodni. A vonat 1882. október 10-én este fél hétkor gördült ki a párizsi Keletiből, a Gare de l’Est pályaudvarról, és a menetrend szerint másnap, huszonkilenc órával később, negyven perccel éjfél előtt érkezett meg Bécsbe.

Folytatás

Forrás: hu.euronews.com